۱۷ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲
کد خبر: 81911032
T T
۰ نفر
فانی: مردم و بخش غیر دولتی باید به كمك آموزش و پرورش بیایند

قم - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: معتقدیم دولت به تنهایی نمی تواند حجم عظیم كار در وزارت آموزش و پرورش را دنبال كند و با پیگیری سیاست توسعه مشاركت، مردم و بخش غیر دولتی باید به كمك آموزش و پرورش بیایند.

به گزارش ایرنا، علی اصغر فانی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی از مراجع تقلید ابراز داشت: در طی 30 ماه گذشته اقدام های بسیار خوبی در وزارت آموزش و پرورش انجام گرفته كه از آن جمله می توان به اقامه بیش از 50 هزار نماز جماعت در مدرسه های كشور اشاره كرد.
وی به فعالیت های قرآنی صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش اشاره كرد و افزود: آیات منتخب از قرآن استخراج شده و به دانش آموزان ارائه شده است و نیز فعالیت هایی در بحث امام شناسی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با اهل بیت(ع) انجام گرفته است.
فانی، آموزش و پرورش را بزرگترین فصل مشترك حاكمیت و ملیت عنوان كرد و گفت: بیش از 13 میلیون دانش آموز در 105 هزار مدرسه در سراسر كشور تحصیل می كنند و حدود یك میلیون معلم و همكار فرهنگی نیز در آموزش و پرورش فعال هستند.
وی گفت: ارتباط هرچه بیشتر حوزه و آموزش و پرورش ضرورت دارد و ارتباط این دو نهاد در آموزش نیروی انسانی، تربیت دینی در آموزش و پرورش و همچنین تالیف كتاب های درسی می تواند موثر باشد.
وی با شاره به رشد مدرسه های غیر دولتی بیان داشت: پیش از آغاز دولت یازدهم، 8.5 درصد دانش آموزان در مدرسه های غیر دولتی تحصیل می كردند كه این رقم در 30 ماه گذشته به 11 درصد رسیده است.
وی تاكید كرد: یكی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش، تمركززدایی است و هر قدر اختیارها به استان ها واگذار شود به نحو بهتری می توان از توانمندی نیروها بهره برد.
فانی با اشاره به اینكه بودجه آموزش و پرورش در سال جاری برغم همه مشكلات مالی دولت 240 هزار میلیارد ریال بوده است گفت: برای بودجه سال آینده پیش بینی 300 هزار میلیارد ریال شده است كه با توجه به گستردگی این وزارتخانه، مبلغ كمی است.
وزیر آموزش و پرورش در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می كند. ك/3
7408 / 1175 / 1539
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ