طرح هاي دانش بنيان از تسهيلات ملي فناوري بهره مند مي شوند

تبريز - ايرنا - مدير منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي گفت: طرح هاي دانش بنيان از تسهيلات طرح هاي كلان ملي فناوري بهره مند مي شوند.

علي جهانگيري روز چهارشنبه در نشست ستاد توسعه انرژي هاي تجديد پذير در جهاد دانشگاهي استان، اظهار كرد: طرح هاي دانش بنيان در صورت داشتن توجيه هاي مشخص فني و اقتصادي در قالب طرح هاي كلان ملي فناوري از تسهيلات ويژه اي بهره مند مي شوند.
وي افزود: طراحي، برنامه ريزي و ساماندهي طرح هاي كلان ملي به عنوان يكي از محورهاي اساسي فعاليت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري است كه در بخش هاي مختلف زمينه ساز تحرك دراز مدت و پيشرفت و توسعه پايدار علم وفناوري در كشور است.
وي ادامه داد: اين طرح ها با هدف رفع نيازهاي داخل كشور و حضور در رقابت هاي جهاني و ايجاد هم افزايي علم و ثروت و از طريق كسب مهارت هاي انساني، سازماندهي و تقسيم كار ملي و طراحي و تدوين از طريق اجراي طرح هاي ملي و هم افزايي سرمايه هاي انساني، مالي و ساير امكانات كشور در عرصه هاي مختلف انجام مي شود.
وي محصول گرا بودن را ويژگي برجسته اين طرح ها دانست و افزود: طرح كلان ملي فناوري از جمله طرح هاي پژوهشي كاربردي با ماهيت توسعه اي و محصول گراست.
جهانگيري با تاكيد بر اينكه طرح هاي دانش بنيان استان كه براي بهره مندي از تسهيلات طرح هاي كلان ملي معرفي مي شوند بايد داراي مشخصاتي از قبيل محصول محور بودن، داشتن ماهيت علمي و استفاده از فناوري هاي متوسط و پيشرفته، قلمرو بكارگيري از نتايج آن در مقياس ملي و فراملي بودن، پاسخگويي به نياز جدي و آينده كشور و پاسخگويي به نيازهاي فناورانه برنامه هاي ميان مدت و درازمدت رشد و توسعه كشور بايد باشند.
وي گفت: طرح هايي مي توانند از اين تسهيلات بهره مند شوند كه به مرحله تجاري سازي رسيده باشند و ما نيز با كمك ديگر سازمان هاي متولي امرفناوري تلاش مي كنيم تا حمايت هاي مورد نياز از اين طرح ها به طور شايسته اي انجام شود.
در اين نشست طرح هاي مرتبط با حوزه انرژي هاي تجديد پذير بررسي و مقرر شد تعدادي از اين طرح ها در قالب طرح هاي كلان ملي به معاونت علم و فناوري رياست جمهوري معرفي شوند.
3093/6183

سرخط اخبار استان‌ها