۱۷ دی ۱۳۹۴، ۶:۴۹
کد خبر: 81910771
T T
۰ نفر
كنگره شعر عفاف و حجاب برگزيدگان خود را شناخت

تهران- ايرنا- نخستين كنگره ملي شعر عفاف و حجاب با معرفي برگزيدگان و رونمايي از كتاب گزيده اشعار كنگره، در موزه هنرهاي معاصر تهران به كار خود پايان داد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، برگزيدگان اين كنگره در مراسم اختتاميه كه با حضور علي مرادخاني معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حميد قبادي دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس ايراني-اسلامي، سيد حميدرضا برقعي دبير جشنواره و جمعي از شاعران و مسئولان برگزار شد، به شرح زير معرفي و تقدير شدند.

** بخش كودك و نوجوان
طيبه رضواني و علي باباجاني به عنوان برگزيدگان اين بخش شناخته شدند و محمد حسين مهدويان نيز مورد تقدير قرار گرفت؛ اين سه هنرمند شاعر از شهر مقدس قم در اين كنگره حضور داشتند.

** سپيد و نيمايي
اميررضا يزداني از شهر مقدس قم و ايوب شيخي زاده از انديمشك خوزستان نفرات برتر اين بخش هستند و علي سليماني از تهران نيز مورد تقدير قرار گرفت.

** ترانه
اين بخش برگزيده اي نداشت؛ اما از دو هنرمند به نام هاي رضا نيكوكار از رشت و زهرا بشري موحد از شهر مقدس قم تقدير به عمل آمد.

** شعر كوتاه
سيد مهدي نژادهاشمي از خراسان شمالي تنها برگزيده اين بخش بود؛ مجتبي صفدري از صومعه سرا گيلان و رضا فخاري از همدان نيز مورد تقدير قرار گرفتند.

** شعر كلاسيك
در بخش شعر كلاسيك نيز برگزيده اي شناخته نشد؛ اين در حالي است كه چهار نفر كه شامل اميد مهدي نژاد، عارفه دهقاني، حسين طاهري از زنجان و سارا جلوداريان از كاشان به عنوان تقديري هاي اين بخش معرفي شدند.

به گزارش ايرنا، نخستين كنگره ملي شعر عفاف و حجاب با عنوان «مستور» در چهار بخش اصلي شعر كلاسيك و نو، شعر كودك و نوجوان، ترانه، شعر كوتاه يا هايكو يا طرح واره برگزار شد.
اين كنگره كه توسط كارگروه ساماندهي مد و لباس، موسسه فرهنگي هنري توسعه هنرهاي معاصر، بنياد ملي مد و لباس ايراني-اسلامي و موسسه فرهنگي فرهنگسازان مشعر، با هدف توليد محتواي عفاف و حجاب در قالب شعر، برپا شده بود، شانزدهم دي ماه و در آستانه روزي كه دستور ننگين رضاخان براي كشف حجاب صادر شد، با معرفي برگزيدگان به كار خود پايان داد.
فراهنگ**9362**1708**1565
۰ نفر