۱۶ دی ۱۳۹۴، ۲۰:۵۰
کد خبر: 81910609
T T
۰ نفر
رشد سه برابری حمایت های مالی از نخبگان چهارمحال و بختیاری

شهركرد- ایرنا- رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری از رشد سه برابری حمایت های مالی این بنیاد از نخبگان استان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، مجتبی بنیادیان عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با استاندار چهارمحال وبختیاری با نخبگان و استعدادهای علمی استان، افزود: سرانه كمك مالی به هر نخبه در استان در سال 93، 800 میلیون ریال بوده در حالی كه این رقم در سال 94 به 2 هزار و 400 میلیون ریال افزایش پیدا كرده است.
وی، تعداد افراد مورد حمایت بنیاد نخبگان استان را 267 نفر اعلام كرد و گفت: از این تعداد 59 مخترع، 72 نخبه در المپیادهای علمی، 55 نخبه برگزیده آزمون های سراسری، 43 نخبه برتر جشنواره ها، شش دانشجوی نمونه كشوری، 16 دانش آموخته برتر، یك نخبه قرآنی، سه نخبه مسابقات مهارت، شش مشمول جوایز تحصیلی و یك نفر برگزیده آزمون پزشكی و دندانپزشكی هستند.
بنیادیان از رشد 400 درصدی اعتبارات فرهنگی این نهاد در سال جاری خبرداد و افزود: امسال اعتبارات جاری این بنیاد 20 درصد و اعتبارات تملك دارایی 138 درصد رشد داشته است.
رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری با تشریح برنامه های بنیاد نخبگان استان، تصریح كرد: اجرای طرح شهاب با همكاری آموزش و پرورش، اجرای طرح دوست علمی، حمایت از دانش آموزان برگزیده جشنواره ها، المپیادها و آزمون های سراسری، حمایت مادی و معنوی از نخبگان و تكریم و الگوسازی نخبگان و استعدادهای برتر برای اقشار جامعه از جمله این برنامه هاست.
به گزارش ایرنا، در این نشست هم اندیشی هشت نفر از نخبگان، مخترعان و اساتید هیات علمی دانشگاه های استان به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
راه اندازی اندیشكده علم و فن آوری، ایجاد بانك نخبگان، توزیع عادلانه امكانات، تشكیل شورای مشاوران در استانداری، شناسایی دانش آموزان نخبه و حمایت از آنها، حمایت مادی و معنوی بیشتر از نخبگان و كارآفرینان و بهره گیری از توانمندی و استعداد نخبگان در دستگاه ها و نهادهای اجرایی و كمك به حل مشكل اشتغال نخبگان از مهمترین مطالبات و پیشنهادات مطرح شده از سوی نخبگان استان در دیدار با استاندار بود.
7363/ 6014/

سرخط اخبار استان‌ها