۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۸:۵۱
کد خبر: 81910439
T T
۰ نفر
حكم اعضاي شوراي علمي نخبگان استان مركزي ابلاغ شد

اراك - ايرنا - حكم اعضاي شوراي علمي نخبگان استان مركزي عصر روز چهارشنبه در اولين نشست اين شورا در دانشگاه صنعتي اراك با حضور مسئولان استاني و روساي دانشگاه هاي استان و جمعي از نخبگان علمي در سالن قائم مقام فراهاني دانشگاه صنعتي اراك ابلاغ شد.

رئيس دانشگاه بنياد نخبگان استان مركزي در اين نشست گفت: نخبگان جايگاه ارزنده اي در جامعه دارند و لازم است از اين ظرفيت نهايت بهره وري صورت گيرد.
دكتر محسن نجفي افزود: وظيفه بنياد نخبگان شناسايي، هدايت، حمايت و پرورش نخبگان است و همه دستگاه هاي اجرايي بايد از اين ظرفيت عظيم ملي، در مديريت و اجراي برنامه ها استفاده كنند.
وي اظهار كرد: ايران از هزاره هاي قبل، در زمينه نخبه پروري سابقه طولاني دارد و افراد سرآمدي در حوزه علوم مختلف داشته است كه امروز به عنوان يك ظرفيت و سرمايه علمي و انساني مطرح هستند.
وي، ضمن تبيين اهداف سازماني بنياد به هدف هاي تشكيل اين شورا را ياد آور شد و بر نقش آن درسياست گذاري هاي و تدوين برنامه هاي كلان ملي با نگاه بومي سازي شده تاكيد كرد.
دكتر نجفي در ادامه، اين شورا را ترسيم كننده نقشه راه براي بنياد و استان و بازوي تواناي نخبگان عنوان كرد.
در اين نشست احكام هشت عضو به آنان ابلاغ شد.
بنياد ملي نخبگان سازماني ايراني است كه به شناسايي، جذب و پشتيباني مادي و معنوي از نخبگان مي‌پردازد. اساسنامه اين سازمان در562 جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در دهم خردادماه ۱۳۸۴ تصويب شد. هيات امناي بنياد در ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۵ اولين جلسه خود را تشكيل داد. رئيس اين بنياد، معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور است.ك/2

6991/6013/

سرخط اخبار استان‌ها