۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۳۹
کد خبر: 81910322
T T
۰ نفر
دومين همايش يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي خراسان شمالي برگزار شد

بجنورد - ايرنا - دومين همايش يگان حفاظت از آثار تاريخي اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان خراسان شمالي در محل سالن جلسات مجموعه فرهنگي ، تاريخي مفخم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا به نقل از روابط عمومي اين اداره كل در روز چهارشنبه محمد سويدانلويي در اين همايش گفت: حفظ و حراست ازآثار تاريخي از ضروريات اين سازمان مي باشد كه لازمه آن داشتن پشتوانه اعتقادي به حرفه و شغل را دارد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي افزود : ضرورت ارتباط گيري با پايگاه هاي بسيج روستايي و پاسگاه هاي مناطق داراي آثار ، همكاري متقابل با يگان هاي حفاظت محيط زيست و منابع طبيعي و استفاده از توان لجستيكي آنان از مهمترين راهكارهاي حفاظت از آثار تاريخي مي باشد.
وي در مورد ديگر برنامه هاي حفاظتي اظهار كرد : بهره مندي پرسنل از آموزشهاي نظامي و رزمي در كنار فراگيري مهارتهاي كوهپيمايي ، غارنوردي ، بيابان گردي و ارتباط گيري با پرسنل يگان حفاظت ساير استانها و تبادل تجربيات از مهمترين اهداف اين سازمان براي حفاظت از آثار تاريخي مي باشد.
درادامه اين جلسه فرمانده يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري با تشكر از توجه مدير كل محترم و تشكيل جلسه ، مشكلات و مسائل مورد نظر در حوزه يگان حفاظت استان را بيان و طي گزارشي موفقيتهاي حاصله در زمينه كشفيات ، دستگيري و تشكيل پرونده هاي قضايي را اعلام نمودند .
در اين نشست همكاران يگان مسايل مربوط به مشكلات كاري خود را در فضايي دوستانه و صميمي بصورت پرسش و پاسخ با مدير كل طرح موضوع كردند .
استان خراسان شمالي داراي 1200 اثر تاريخي مي باشد كه 560 اثر از اين آثار ثبت ملي شده است كه شاخص ترين آنها آينه خانه مفخم و حسينيه جاجرمي ها و ارگ بلقيس است.
6003/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها