۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۵۶
کد خبر: 81910239
T T
۰ نفر
یادواره شهدا اصناف وبازاریان شهرستان خرم آباد برگزار شد

خرم آباد - ایرنا - دومین یادواره شهدا اصناف و بازاریان شهرستان خرم آباد روز چهارشنبه در سینما استقلال این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت لرستان در این یادواره گفت: فرهنگ ایثار وشهادت برگرفته از فرهنگ عاشورا است.
رضا صفی خانی با اشاره به زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا افزود:وظیفه ما آگاه سازی فرزندان خود نسبت به فرهنگ ایثارو شهادت است.
وی تصریح كرد: برگزاری این یادواره ها وهمایش ها می تواند در زنده نگه داشتن یاد ونام شهدا و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه كمك كند.
صفی خانی گفت: اصناف وبازاریان شهرستان خرم آباد در هشت سال دفاع مقدس با پشتیبانی از رزمندگان نقش خود را به خوبی ایفا كردند.
فرمانده سپاه خرم آباد نیز در این همایش گفت: شهدای جنگ تحمیلی از جنس عاشورا و سند وفاداری ملت ایران هستند.
سرهنگ ماشالله بازگیر با اشاره به نقش اصناف وبازاریان در عرصه های مختلف جنگ تحمیلی اظهار داشت: این اشخاص در وارد و توزیع كردن رساله ها و اعلامیه های حضرت امام خمینی(ره) در زمان انقلاب و همچنین در زمان جنگ با پیشتبانی جانی ومالی خود از رزمندگان كمك زیادی به این انقلاب ونظام كردند.
وی با اشاره به جنگ نرم تصریح كرد: امروز سنگر وخاكریز های جنگ در خیابان های شهر واقع شده ومجموعه اصناف وبازاریان با انجام كارهای فرهنگی باز هم این عرصه را خالی نگذاشته اند.
مدیركل تبلیغات استان لرستان در این یادواره شهدا گفت: اصناف وبازاریان وظیفه خود را در زنده نگه داشتن یاد ونام شهدا به خوبی انجام داده اند.
حجت الاسلام سعید مهدوی امین با اشاره به نقش شهدا در پیروزی انقلاب بیان كرد: انقلاب ما برگرفته از انقلاب عاشورا و یكی از رمزهای پیروزی انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی در كشور همین روحیه ایثار وشهادت واز جان گذشتگی مردم كشوربود كه بعد از آن زمان نیز به عنوان الگوی موفق برای انقلاب های جهان ماندگار شد.
این یادواره با همكاری اتاق اصناف استان لرستان برگزار شد.
7273/6060

سرخط اخبار استان‌ها