۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۴۳
کد خبر: 81909982
T T
۰ نفر
ایران تا دو سال آینده چند داروی بیوتكنولوژی تولید می كند

تهران-ایرنا-دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: تلاش می‌كنیم ایران تا دو سال آینده، چند داروی بیوتكنولوژی تولید و به بازار عرضه كند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دكتر مصطفی قانعی افزود: انتظار داریم با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه تولید داروهای بیوتكنولوژی، تا دو سال دیگر چند داروی محصول بیوتكنولوژی ساخت داخل را در بازار بین‌المللی عرضه كنیم.
قانعی ادامه داد: در حال حاضر در دنیا حدود 160 نوع محصول بیوتكنولوژی وجود دارد كه تا دو سال آینده 27 عدد از آنها در بازار دارویی كشور موجود خواهد بود، با نگاهی به این آمار متوجه می‌شوید شرایط چندان بدی نداریم؛ اما برای رسیدن به نقطه قابل قبول راه طولانی در پیش داریم.
به گفته قانعی، بیشتر تولیدكنندگان تاكنون فقط به بازار داخلی توجه داشتند و برای صادرات دارویی تولید نمی‌كردند؛ اما مدتی است كه به تولید دارو برای عرضه در بازارهای جهانی پرداخته‌اند و موفقیت‌هایی نیز در این زمینه داشته‌اند.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با اشاره به اینكه در حال حاضر داروی بیوتكنولوژیكی با اسم و مشخصه ایرانی در بازارهای جهانی وجود ندارد، گفت: یكی از اهداف ما این است كه تولیدات دارویی بیوتكنولوژیكی ایران به بازارهای جهانی وارد شود و شركت‌های تولیدكننده ایرانی به این افتخار دست یابند.
علمی(1)**1023**1440
۰ نفر