۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۴۰
کد خبر: 81909974
T T
۰ نفر
ضرورت آموزش مدیریت صحیح استفاده‌ فرزندان از فناوری های نوین

تهران- ایرنا- دبیر همایش نسلی سالم در پرتو فناوری‌های نوین گفت: فناوری‌های امروز نقش مهمی در زندگی كودكان ایفا می‌كند و به سرعت در حال افزایش است. ما باید در مدیریت صحیح استفاده از آن فرهنگ سازی كنیم.

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، دكتر محمدتقی احمدیان افزود: همایش نسلی سالم در پرتو فناوری‌های نوین یكی از نخستین تلاش‌های علمی صورت گرفته شده در زمینه سلامت اجتماعی و اثر تكنولوژی‌های نوین بر كودكان و نوجوانان در كشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: دنیای امروز، دنیای تلویزیون، ماهواره، كامپیوتر و اینترنت است و موارد فوق چنان با سرعت وارد زندگی بشر شده و نفوذ خود را ادامه می‌دهند كه نمی‌توان از كنار آنها با بی‌تفاوتی گذشت، بلكه باید با آنها به روش صحیح برخورد كرد تا بیشترین بهره‌وری و استفاده برای نسل آینده حاصل آید.
احمدیان با اشاره به اینكه اثرات مفید تكنولوژی‌های نوین بر كیفیت زندگی ما قابل انكار نیست، تصریح كرد: در صورت نبود مدیریت صحیح تكنولوژی نیز ممكن است تاثیرات مضر آن بر زندگی كودكان و نوجوانان ما غیر قابل جبران باشد.
وی ادامه داد: استفاده از نرم‌افزارهایی متناسب با سطح رشدی كودك فرصتی را برای تفكر، اكتشاف و بدست آوردن مهارت‌های لازم در اختیار كودك قرار می‌دهد و قدرت تفكر و خلاقیت او را شكوفا می‌كند و توانایی تفكر حل مسئله را در او قوی می‌كند.
احمدیان با بیان اینكه امروزه این فناوری نقش مهمی در زندگی كودكان ایفا می كند و به سرعت در حال افزایش است، تاكید كرد: فعالیت‌های كامپیوتری مورد استفاده توسط كودك باید به نوعی باشد كه باعث افزایش خلاقیت و انگیزه او شود و به او فرصتی برای كشف و تجربه بدهد، تا قدرت تصمیم گیری، خلاقیت و روش‌های حل مسائل را بالا ببرد.
رئیس پژوهشكده مهندسی پزشكی عنوان كرد: در دنیای امروز كه عصر فوران اطلاعات نامیده می‌شود، دغدغه بسیاری از والدین آگاهی یافتن از آموخته‌های فرزندانشان و به نوعی نظارت بر نحوه یادگیری آنها است، كه ما سعی كرده‌ایم با برگزاری این همایش این موضوع بسیار مهم را مورد ارزیابی و كنكاش اساتید مجرب و صاحب نظران داخلی و خارجی قرار دهیم.
احمدیان یادآور شد؛ بر اساس موافقت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره روانشناسان، مشاوران و متخصصان مرتبط با این حوزه می‌توانند با شركت در این همایش از10 امتیاز بازآموزی بهره‌مند شوند.
دبیر این همایش در پایان گفت : همایش نسلی سالم در پرتو فناوری‌های نوین در تاریخ‌های 27 و 28 بهمن‌ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌ شود.
علمی **1354**1440
۰ نفر