۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۵۲
کد خبر: 81909852
T T
۰ نفر
تاكید قائم مقام ستاد اقامه نماز بر بهسازی نمازخانه های بین راهی

ساری- ایرنا - قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: باید به نمازخانه های رستوران های بین راهی و مساجد از سوی متولیان آنها توجه بیشتری از لحاظ كیفی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود مظفر روز چهارشنبه در اجلاسیه استانی اقامه نماز مازندران در ساری افزود: نمازخانه های بین راهی از لحاظ كیفی شرایط خوبی ندارند و بیشتر آنها برای نماز صبح تعطیل هستند.پ
وی ادامه داد : مسافران بین راهی به دلیل پایین بودن كیفیت این نمازخانه ها و بازنبودنشان برای نماز صبح برای اقامه نماز یومیه در مسافرت ها با مشكل مواجه می شوند.
مظفر، نبود امام جماعت در بعضی از مساجد روستایی و كم رنگ بودن حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را از دیگر مشكلات اقامه نماز دانست و اظهار داشت : باید برنامه ریزی مدونی از سوی شورای اقامه نماز استان ها برای فعال تر كردن مساجد روستاها و به كارگیری امام جماعت برای این اماكن مذهبی صورت گیرد.
او جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را نیز در گرو كاركردهای فرهنگی و ارتباط خوب امام جماعت مساجد با این قشر دانست و افزود : روحانیان ما باید با كاركردهای فرهنگی و مشوق های موجود جوانان و نوجوانان را برای حضور در مساجد تشویق كنند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور با اشاره به برگزاری اجلاسیه سراسری نماز گفت : از این پس اجلاسیه به میزبانی استان هایی برگزار می شود كه كاركرد بهتری در حوزه نماز داشته باشند.
مظفر برگزاری اجلاسیه استانی را بهترین راهكار برای برنامه ریزی در این حوزه و تشویق جوانان و نوجوانان به نماز دانست .
وی همچنین وضعیت اقامه نماز در سال های اخیر را مناسب توصیف كرد و گفت : باید به سمتی برویم كه هر روز آمار نمازگزاران در مساجد افزایش یابد و بتوان كارهای فرهنگی را از این اماكن پیگیری كرد.
مظفرر در مورد برگزاری نماز جماعت در ادارات و نهادهای دولتی هم گفت : جذب كارمندان به اقامه نماز جماعت در ادارات نیازمند برنامه ریزی مدیران دارد .
به گفته وی، در شرایط فعلی اكثر كارمندان به دلایلی در نمازهای جماعت ادارات شركت نمی كنند و باید علل این كار را مدیران بررسی كنند و برای این كار برنامه ریزی شود.
/6982/1654/1042
۰ نفر