۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۴۷
کد خبر: 81909837
T T
۰ نفر

ساخت دهكده ای در ماه تا 2030

۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۴۷
کد خبر: 81909837
ساخت دهكده ای در ماه تا 2030

تهران - ایرنا - آژانس فضایی اروپا (ESA) در سمپوزیم بین المللی كه در هلند برگزار شد، اعلام كرد كه قصد دارد تا سال 2030 میلادی دهكده ای روی ماه احداث كند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا، متخصصان آژانس فضایی اروپا با اعلام اینكه ساخت این ایستگاه سرنشین دار تا كمتر از پنج سال آینده آغاز خواهد شد، اظهار داشتند كه این دهكده می تواند سكوی پرشی برای ماموریت های آتی به مریخ باشد. كارشناسان بر این باورند استراتژی ساخت پایگاه در ماه، پلی برای رسیدن به مریخ است.
این استراتژی برای ناسا كه رویای سفر به مریخ را در سر می پروراند، بسیار حایز اهمیت است. محققان دانشگاه MIT ماه گذشته برآورد كردند كه اگر فضانوردان هنگام سفر به مریخ، قسمت اعظم سوخت مایع مورد نیاز را از سوخت موجود روی ماه تامین كنند، جرم سفینه هنگام پرتاب از زمین، 68 درصد كاهش خواهد یافت. از طرفی، تحقیقات نشان می دهد در صورت ساخت یك پایگاه در ماه، هزینه ناسا برای ارسال انسان به مریخ، در سال حدود 10 میلیارد دلار كاهش خواهد یافت، بنابراین آژانس فضایی آمریكا مشتقانه از این طرح استقبال كرده است.
ساخت پروژه دهكده در ماه، در سال 2020 با ارسال روبات به ماه آغاز می شود. قرار است روبات ها برخی از امكانات مورد نیاز انسان را در ماه احداث كنند تا چند سال بعد برای سفر فضانوردان آماده باشد.
در سال 2013، آژانس فضایی اروپا با چند شركت ساختمانی، پروژه ای را برای ساخت و ساز در ماه با استفاده از مواد موجود در همان محیط آغاز كرد. با این وجود، دیگر نیاز نیست منابع مختلف از زمین به ماه منتقل شوند و با این كار هزینه ها كاهش چشمگیری خواهند داشت.
علمی (6) ** 9259**1440
۰ نفر