۱۶ دی ۱۳۹۴، ۸:۵۸
کد خبر: 81909215
T T
۰ نفر
گام نخست مراكز ترك الكل با آموزش 40 نفر كلید خورد

تهران - ایرنا - رییس كارگروه كاهش تقاضای اعتیاد كمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گام نخست مراكز ترك الكل در كشور با آموزش 40 نفر از پزشكان و روانشناسان به صورت تخصصی كلید خورد.

سعید صفاتیان روز چهار شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اكنون براساس برنامه ریزی های انجام شده توسط دانشگاه علوم بهزیستی و اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 40 مركز برای درمان سوء مصرف كنندگان الكل در كشور در حال راه اندازی است.
وی اظهار داشت: براساس ارزیابی های صورت گرفته، نیازمند ایجاد 150 مركز ترك اعتیاد به الكل در كشور هستیم و با توجه به اینكه تاكنون هیچ مركزی برای ترك اعتیاد به الكل در كشور راه اندازی نشده،توسعه فعالیت ها در این مراكز می تواند در ترك افراد مصرف كننده الكل در كشور موثر باشد.
صفاتیان ادامه داد: با همكاری این دستگاه های متولی همچنین نخستین دوره بازآموزی درمان سوءمصرف الكل در كشور برای پزشكان از ماههای گذشته آغاز شده و همچنین قرار است این دوره بازآموزی برای روانشناسان نیز برگزار شود.
وی خاطرنشان كرد: به همین منظور قرار است در 40 مركزی كه سابقه فعالیت موثر و بدون تخلف را در حوزه درمان اعتیاد داشتند، درمان مصرف كنندگان الكل در كشور انجام شود.
معاون درمان سابق ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در راستای تدوین سند پیشگیری و درمان اعتیاد در سال 92 به سه حوزه پیشگیری، درمان و بازتوانی و حمایت های اجتماعی توجه ویژه داشت و اكنون توجه خود را به درمان و ترك افراد مصرف كننده الكل معطوف كرده است.
صفاتیان همچنین دو داروی مورد نیاز برای ترك الكل توسط مصرف كنندگان را «نالتركسون» و «دی سولفیرام» عنوان كرد و افزود: امیدواریم با همكاری سازمان غذا و دارو، اقداماتی برای تامین این داروها صورت گیرد.
روزبه كردونی مدیركل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی چند روز پیش درباره میزان سوءمصرف مشروبات الكلی در ایران گفت: برآورد دفتر امور آسیب‌های اجتماعی این است كه این سوءمصرف حدود ۶۰ میلیون لیتر در سال است.
اجتمام(4)**7268 ** 1418
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه