۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۲۷
کد خبر: 81908170
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: نمایش سبك زندگی ایرانی مأموریت برنامه خانواده یك

تهران- ایرنا- نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رویكرد توانمند برنامه خانواده یك گفت: مهم ترین مأموریت های برنامه خانواده یك و دیگر برنامه های خانوادگی صدا و سیما نمایش سطح زندگی ایرانی با هدف الگوبرداری خانواده ها است.

عبدالوحید فیاض روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، در خصوص برنامه خانواده یك و رویكرد جدید در پخش این برنامه با اشاره به موضوعات بخش های گوناگون برنامه افزود: خانواده یكی از مهم ترین اركان زیربنایی جامعه محسوب می شود كه ساخت برنامه در این زمینه نیز به همین ترتیب اهمیت داشته و از دشواری های جزئی برخوردار است.
وی اضافه كرد: خانواده ركن اصلی اصلاح رفتار عمومی جامعه بوده و هر تولید برنامه ای كه در این زمینه با هدف بهبود زیرساخت های خانواده و ارائه الگوی زندگی ایرانی صورت گیرد، بدون شك عام المنفعه خواهد بود.
نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: به نظر می آید تهیه كنندگان برنامه خانواده یك، آیتم های خوبی را برای بررسی و استفاده از متخصصان و مشاوران استفاده كرده اند و مخاطبان عملكرد این برنامه را در رسیدگی به مسائلی كه در خانواده و به طبع در جامعه مشاهده می شود را خوب ارزیابی كرده‌اند.
فیاض، توجه به تأكید مقام معظم رهبری مبنی بر گوشزد كردن سبك صحیح زندگی ایرانی را حیاتی دانست و افزود: توجه به گفته های مقام معظم رهبری برای آموزش سبك زندگی و جلوگیری از گسترش سبك زندگی التغاطی ایرانی و غربی از مسائلی است كه نه تنها در خانواده یك، بلكه در تمامی برنامه های صدا و سیما باید مورد توجه قرار گیرد. برنامه های خانوادگی در صدا و سیما منبع بسیار مناسبی برای نمایش سطح زندگی ایرانی هستند و هرچه درصد خلاقیت در ساخت برنامه افزایش یابد، درصد توجه مردم و به دنباله آن الگوبرداری از سطح زندگی ایرانی افزایش خواهد یافت. این مسئله را حتی می توان در بخش آشپزی، بخش مشاوره تربیت كودك و ارتباط همسران گنجاند.
وی گفت: امیدوارم هر روز شاهد بهبود روند زندگی ایرانی در برنامه های تأثیرگذار صدا و سیما باشیم.
برنامه خانواده یك كاری از گروه اجتماعی شبكه یك سیماست كه به تهیه كنندگی مصطفی شریفی هر روز به جز جمعه ها پخش می‌شود.
فراهنگ**9246**1027

سرخط اخبار فرهنگ