۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۵۹
کد خبر: 81908126
T T
۰ نفر

آنفلوانزا در یزد جان هفت نفر را گرفت

۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۵۹
کد خبر: 81908126
آنفلوانزا در یزد جان هفت نفر را گرفت

یزد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد گفت: امسال 107 نفر در این استان به آنفلوانزا H1N1 مبتلا شدند كه هفت نفر آنان جان خود را از دست دادند.

محمدحسن لطفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فوت شدگان دارای بیماری های زمینه ای همچون ریوی، تنفسی و قلبی و برخی نیز سالمند بودند.
وی اظهاركرد: تعدادی از مبتلایان به آنفلوانزا H1N1 زنان باردار بودند كه با اقدام های بهنگام درمانی بهبود یافتند.
معاون دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد با بیان اینكه درصد مرگ افراد مبتلا به آنفلوآنزا نسبت به سال های قبل تفاوت معناداری ندارد؛ گفت: استان یزد نسبت به دیگر استان ها در زمینه این بیماری در وضعیت متوسط قرار دارد.
وی با تاكید بر رعایت نكات بهداشتی، خاطرنشان كرد: علائم این بیماری شبیه سرماخوردگی همراه با آب ریزش بینی، تب، سردرد، دردهای عضلانی و اسكلتی است و فرد سه تا چهار روز به استراحت در منزل نیاز پیدا می كند.
لطفی افزود: بیماران از ماسك برای جلوگیری از خروج ترشحات آلوده تنفسی كه موجب انتقال به دیگران می شود، استفاده كنند.
وی توصیه كرد افراد سالم از روبوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن مبتلایان به این بیماری خودداری كنند و حداقل یك تا 1.5 متر با یكدیگر فاصله داشته باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد خاطرنشان كرد: اطلاع رسانی و آگاه سازی در این زمینه نقش موثری دارد، بیمارستان های دانشگاه آمادگی كامل دارند در مواردی كه نیاز به مراقبت های ویژه و استفاده از خدمات تخصصی باشد وارد عمل شوند.
آنفلوانزا یك بیماری تنفسی ویروسی است كه به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل شود.
2088/8068/ 1650
۰ نفر