۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۰۲
کد خبر: 81907878
T T
۰ نفر
238 نامزد نمایندگی مجلس در استان كرمانشاه تایید صلاحیت شدند

كرمانشاه - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان كرمانشاه اعلام كرد: براساس آمار نهایی بررسی صلاحیت ها در 6 حوزه انتخابیه استان كرمانشاه از میان 295 نفر داوطلب، تعداد 238 نفر توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

یوسف شاه حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: طبق جدول زمان بندی شده، امروز اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 6 حوزه انتخابیه استان كرمانشاه به وزارت كشور، هیات نظارت و نیز داوطلبان رد صلاحیت شده اعلام شد.
وی افزود: براساس آمار نهایی اعلام شده از میان 295 نفر داوطلب حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، صلاحیت تعداد 238 نفر تایید و 48 نفر نیز رد صلاحیت شدند ضمن اینكه 9 نفر نیز انصراف خود را از نامزد شدن در انتخابات هفتم اسفند اعلام كردند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری كرمانشاه ادامه داد: هیات های اجرایی در چهارچوب اختیارات قانونی و براساس اعلام نظر مراجع چهارگانه به بررسی صلاحیت داوطلبان پرداخته اند.
وی با اشاره به این نكته كه قانون فرصت شكایت را در اختیار داوطلبان رد صلاحیت شده قرار داده است، اظهار كرد: افراد رد صلاحیت شده توسط هیات های اجرایی از تاریخ 16 تا 19 دی ماه می توانند شكایت خود را به هیات نظارت بر انتخابات استان اعلام كنند.
شاه حسینی افزود: هیات نظارت استان از تاریخ 20 تا 26 دی به مدت هفت روز به بررسی شكایات افراد رد صلاحیت شده و همچنین بررسی صلاحیت داوطلبان تایید صلاحیت شده از سوی هیات های اجرایی می پردازد و 24 ساعت پس از اتمام زمان قانونی، لیست نهایی افراد تایید صلاحیت شده به شكل رسمی اعلام می شود.

** جزئیات بررسی صلاحیت ها در حوزه های انتخابیه استان كرمانشاه
رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه، جزئیات افراد تایید صلاحیت شده و رد صلاحیت شده در حوزه های شش گانه انتخابیه استان كرمانشاه را به این شرح اعلام كرد:
شاه حسینی گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان كرمانشاه از میان 116 داوطلب، 101 نفر تایید صلاحیت، 13 نفر رد صلاحیت و 2 نفر انصراف داده اند.
وی افزود: در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو از میان 48 نفر داوطلب، 33 نفر تایید صلاحیت، 14 نفر رد صلاحیت و یك نفر نیز انصراف داده است.
به گفته این مسئول، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب از میان 35 نفر داوطلب، 29 نفر تایید صلاحیت، چهار نفر رد صلاحیت و 2 نفر نیز انصراف داده اند.
بر همین اساس در حوزه انتخابیه سنقروكلیایی از میان 37 نفر داوطلب حضور در انتخابات، 34 نفر تایید صلاحیت و سه نفر رد صلاحیت شده اند.
شاه حسینی گفت: در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی از میان 37 داوطلب، 24 نفر تایید صلاحیت، 10 نفر رد صلاحیت و 3 نفر نیز انصراف داده اند.
وی اضافه كرد: در حوزه انتخابیه كنگاور، صحنه و هرسین از میان 22 داوطلب، 17 نفر تایید صلاحیت، چهار نفر رد صلاحیت و یك نفر نیز انصراف داده است.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت همزمان در روز هفتم اسفند در سراسر كشور برگزار می شود.
استان كرمانشاه دارای هشت نماینده در مجلس شورای اسلامی و دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
6539/8066

سرخط اخبار استان‌ها