۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۴۰
کد خبر: 81907001
T T
۰ نفر
مصوبه حمایت از شركت های دانش بنیان حوزه دارو و تجهیزات پزشكی هفته آینده اجرا می شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این كه اخیرا مصوبه حمایت از شركت های دانش بنیان حوزه دارو و تجهیزات پزشكی تصویب شده است، گفت: با امضا و ابلاغ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، این مصوبه هفته آینده اجرایی خواهد شد.

رسول دیناروند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در زمینه حمایت های سازمان غذا و دارو از شركت های دانش بنیان این حوزه، افزود: شورای توسعه فناوری به ریاست وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشكی، اخیرا مصوبه بسیارخوبی و جامعی برای حمایت از شركت های دانش بنیان در حوزه دارو و تجهیزات پزشكی تصویب كرد كه كارهای ابلاغ این مصوبه در حال انجام و نهایی شدن است.
وی بیان كرد: با امضاء وزیر بهداشت و ابلاغ آن، تكالیف بسیار روشن و شفافی برای سازمان غذا و دارو پیش بینی شده است، مطمئنا برای پیشبرد كار شركت های دانش بنیان این بسته بسیار كمك كننده خواهد بود، زیرا برای تدوین آن تعدادی از شركت های دانش بنیان معتبر حضور داشتند.
دیناروند ادامه داد: تسهیلات برای شركت های دانش بنیان اعم از صدور مجوزها، صادرات محصولات، اخذ مالیات و آنچه مربوط به دولت و وزارت بهداشت است، از جمله محورهای در نظرگرفته شده در این مصوبه است كه در قالب تسهیلاتی برای حركت رو به جلوی شركت های دانش بنیان حوزه دارو و تجهیزات پزشكی از دیگر صنایع كشور، لحاظ شده است.
وی یادآور شد: تعداد شركت های دانش بنیان در حوزه دارو و تجهیزات پزشكی در كشور زیاد است اما شركت های دانش بنیانی كه در حوزه دارو بسیار فعال هستند، حدود 12 شركت است.
دیناروند بیان كرد: بسیاری از شركت های دانش بنیان در حوزه دارو هنوز به تولید نرسیده اند و در مرحله فعالیت های تحقیق و توسعه قرار دارند، الان شركت های دانش بنیانی در كشور داریم كه فروش آنها تا پایان امسال به حدود سه هزار میلیارد ریال می رسد.
وی در خصوص نگرانی شركت های دانش بنیان در دوران پساتحریم در زمینه واردات دارو به كشور گفت: در سال 93 نسبت به سال 92 كاهش واردات حدود 350 میلیون دلاری داشتیم، در سال 94 نسبت به سال 93 افزایش واردات نخواهیم داشت، یعنی بازار ما بازاری تحت نظارت است و این امر كنترل می شود.
علمی (4) ** 9340**2017
۰ نفر