۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۴۴
کد خبر: 81906805
T T
۰ نفر
خانه ای سازگار با محیط زیست كه برق مورد نیاز را تولید می كند

تهران- ایرنا- یك زوج انگلیسی خانه ای سازگار با محیط زیست ساخته اند كه شبیه یك نیروگاه كوچك برق است و حتی می تواند برق تولید شده را به شبكه ملی صادر كند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از دیلی میل، این خانه واقع در سامرست دارای دو نوع نیروگاه خورشیدی است كه یكی آب را گرم می كند و دیگری مجموعه ای از پنل های فتوولتائیك برای تولید برق است. این پنل ها برق مورد نیاز خانه را تامین می كنند و حتی امكان انتقال مازاد تولید آن به شبكه وجود دارد.
فتووولتائیك از انواع سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی است.
زوج انگلیسی در این خانه كه از شش سال قبل در آن ساكن هستند، همچنین یك سامانه بهره برداری از آب باران دارند كه قطره قطره آب باران را در یك تانكر پنج هزار لیتری جمع می كند و از آن برای مصارف غیرآشامیدنی استفاده می شود. همین كاربرد به خودی خود 60 درصد از هزینه قبض آب این خانه را كاهش داده است.
این زوج از سازندگان سوئدی ایده گرفته اند و معتقدند كه خانه آنها می تواند الگویی برای دیگران باشد.
این خانه كه ساخت آن دو سال طول كشید، فوق العاده عایق است به طوری كه در دیوارها و سقف آن از پنل های پلی استر به ضخامت 10 اینچ استفاده شده است و از دیگر خصیصه های آن می توان به سیستم تهویه اشاره كرد كه با خارج كردن هوای خانه، هوای تازه تزریق می كند.
به گفته كارشناسان، احداث خانه های جدید با این خصوصیات و یا مشابه آن، نیاز به ایجاد نیروگاه های جدید برق را تا حد زیادی كاهش می یابد.
علمی**2038**2017
۰ نفر