۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹
کد خبر: 81906316
T T
۰ نفر
جشنواره سرزمين مادري من در سمنان برگزار مي شود

سمنان - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت: اولين 'جشنواره سرزمين مادري من'پنجشنبه هفته جاري در سمنان برگزار مي شود.

حسين خواجه‌بيدختي روز دوشنبه به ايرنا گفت : اين جشنواره با همكاري ادارات كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و فرهنگي استان سمنان و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري سمنان برگزار مي‌شود.
وي اظهار داشت: اين جشنواره در رشته هاي نقاشي، خوشنويسي، سفالگري، عكاسي و سرود با هدف ارج نهادن به هنر اصيل و بومي ، آشنا كردن كودكان و نوجوانان با ميراث فرهنگي، فرهنگ و هنر استان، زنده نگاه داشتن هنرهاي اصيل و افزايش روحيه شادابي و نشاط در كودكان و نوجوانان برگزار مي شود.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان سمنان گفت: فراخوان شركت در اين جشنواره از خرداد ماه امسال در 16 مركز كانون پرورش فكري استان اعلام شد.
مهدي جمال افزود: يكهزار و 400 اثر در پنج رشته ياد شده به دبيرخانه جشنواره ارسال و از اين تعداد 46 اثر به عنوان برگزيده انتخاب شد.
به گفته وي آثار منتخب چهار رشته نقاشي، خوشنويسي، سفالگري و عكاسي درحاشيه برگزاري اين جشنواره به نمايش گذاشته مي شود.
وي برپايي وركشاپ آثار در موزه گرمابه پهنه را از ديگر برنامه هاي اين جشنواره اعلام كرد و گفت : نمايشگاه آثار تجسمي جشنواره سرزمين مادري به مدت يك هفته تا بيست و چهارم دي ماه در محل خانه تدين برپا خواهد بود.
7340/6026

سرخط اخبار استان‌ها