۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۲۰
کد خبر: 81906277
T T
۰ نفر
شهادت شیخ نمر در راستای تفرقه افكنی بین مسلمانان است

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بی ‌شك شهادت شیخ نمر درراستای نیت شوم دشمنان باهدف ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی و اختلاف‌اندازی بین شیعه و سنی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسین نوش‌آبادی روز دوشنبه در بیست و دومین نشست رسانه‌ای خود با نمایندگان رسانه‌ها و مطبوعات كه در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در حال برگزاری است،‌ ضمن تسلیت شهادت شیخ نمر با محكوم كردن این جنایت آل سعود افزود: شهادت شیخ نمر توسط سعودی ‌ها یكی دیگر از اقدامات ظالمانه، خصمانه و جنایتكارانه است كه بدون شك این اقدام دامن خود آن ‌ها را خواهد گرفت.
وی تصریح كرد: دولت‌های اسلامی هرگز این عمل جنایتكارانه آل سعود را نخواهند بخشید.
نوش‌آبادی در ادامه با اشاره به قطع ارتباط دیپلماتیك دولت سعودی با ایران؛ آن را اشتباه دولت سعودی و نشانگر بی‌تدبیری، تصمیم عجولانه، رفتار شتابزده و سردرگمی دولت سعودی عنوان كرد.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین این اقدام را در جهت سیاست‌ های استعماری و نیات شوم دشمنان اسلام در ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی عنوان كرد.
نوش آبادی همچنین قطع روابط دیپلماتیك با جمهوری اسلامی را نشانه ناپختگی و اقدامی در جهت سرپوش گذاشتن بر جنایات دولت سعودی عنوان كرد.
معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح كرد كه همه این مسائل در كنار بی‌تدبیری مقامات سعودی در تأمین امنیت حجاج و زائران خانه خدا، پرونده رو به زوال این رژیم را تكمیل كرد.
نوش آبادی در ادامه، حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران و كنسولگری این كشور در مشهد را اقدامی مشكوك بیان كرد و اظهار داشت: این اقدام از طرف مردم صورت نگرفته و این احتمال وجود دارد كه یك طراحی و سناریو از سوی كسانی باشد كه به دنبال ایجاد اختلاف و تنش بیشتر در روابط بین دو كشور هستند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال خاطرنشان كرد: عناصری كه در این دو حركت حضور داشته‌اند توسط نهادهای امنیتی و انتظامی، شناسایی، بازداشت و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.
به گفته وی، اماكن دیپلماتیك و سفارتخانه‌ها طبق حقوق بین‌الملل از مصونیت برخوردارند و تجمعی كه مقابل سفارت عربستان در تهران و كنسولگری این كشور در مشهد صورت گرفته، قانونی نبوده و باید به این تخلف رسیدگی شود.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین در خصوص اقدام عملی جمهوری اسلامی در قبال این قبیل اقدامات رژیم عربستان سعودی، تاكید كرد: همانگونه كه به دلیل هتك حرمت دو نفر از هموطنان ایرانی در فرودگاه جده توسط دو نفر از ماموران سعودی، تصمیم به توقف حج عمره گرفته شد، این سیاست خود را ادامه خواهیم داد.
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزارت ارشاد خاطرنشان كرد كه حداقل شروط ما برای ازسرگیری عمره ایفا نشده و رأی بسیار ضعیفی هم كه برای آن دو مأمور خاطی صادر شده و حتی اجرایی هم نشده است، لذا با توجه به این وضعیت و نیز تأمین نشدن سایر شروط جمهوری اسلامی، سیاست ما در خصوص حج عمره كما فی‌ سابق توقف اعزام زائران به این حج است.
نوش آبادی تاكید كرد كه در مورد اقدام عملی جمهوری اسلامی درخصوص تصمیم مقامات عربستان برای قطع روابط دیپلماتیك با ایران، گفت: با توجه به اهمیت مسئله معنوی حج تمتع، ما فعلا در این خصوص اظهارنظر صریحی نخواهیم كرد و باید بررسی شود كه آیا این اقدام آنها، تاثیری در اعزام زائران ایرانی حج تمتع در سال 95 خواهد داشت یا خیر؟

** جشنواره فیلم فجر با حضور 289 اثر
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری گفت‌: سی ‌و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال با حضور و شركت 289 اثر سینمایی در بخش‌های نگاه نو، سودای سیمرغ، فیلم‌های مستند و هنر و تجربه برگزار می شود.
نوش‌آبادی اظهار داشت: بر اساس تصمیم وزارت ارشاد كاخ مردمی جشنواره در پردیس سینمایی ملت خواهد بود و برای اولین بار مردم می‌توانند با عوامل فیلم از جمله بازیگران، كارگردانان و دست‌اندركاران در كنار تماشای فیلم با آنها آشنا شوند و گپ و گفت‌وگو كنند.
به گفته نوش‌آبادی، كاخ جشنواره در سالن همایش برج میلاد تهران خواهد بود و 27 سالن در 14 سینما در 8 هزار و 434 صندلی در نظر گرفته شده است.
وی با تشریح آثار سینمایی رسیده به این دوره جشنواره فیلم گفت: در بخش نگاه نو (فیلم اولی‌ها) 34 اثر ثبت‌نام كردند كه در نهایت 11 اثر انتخاب شدند و در بخش سودای سیمرغ 66 فیلم كه درنهایت 22 اثر توسط هیات داوران برای حضور در جشنواره انتخاب شدند.
نوش‌آبادی همچنین فیلم‌های انیمیشن را 7 اثر و بخش مستند را از 85 اثر رسیده كه 76 اثر بازبینی و مورد سنجش قرار گرفته كه در مورد آنها در هفته جاری اطلاع‌رسانی خواهد شد.
به گفته وی، در بخش هنر و تجربه نیز 74 اثر حضور یافته‌اند.
سخنگوی وزارت ارشاد گفت: آغاز جشنواره و مراسم افتتاحیه 12 بهمن در تالار وحدت و افتتاحیه 22 بهمن در برج میلاد خواهد بود.
نوش‌آبادی یادآور شد: سی ‌و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر فقط در بخش ملی اجرا و بخش بین‌الملل این رویداد اردیبهشت 95 برگزار خواهد شد.
فراهنگ**1355**3053**1027
۰ نفر