۱۴ دی ۱۳۹۴، ۶:۲۵
کد خبر: 81905892
T T
۰ نفر
روزنامه رسالت: دست انتقام الهي گريبان آل سعود را مي‌گيرد

تهران – ايرنا - روزنامه رسالت سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامي با تيتر دست انتقام الهي گريبان آل سعود را مي‌گيرد را به عنوان خبر و عكس نخست9هزارو دويست و هفتادو چهارمين شماره خود انتخاب كرد.

به گزارش ايرنا، در بخشي از اين خبر آمده است:رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: دست انتقام الهي گريبان آل سعود را مي‌گيرد.به گزارش خبرگزاري مهر، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز يكشنبه در جلسه درس خارج فقه، جنايت بزرگ عربستان سعودي در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، شيخ نمر باقر النمر را به شدت محكوم كردند و با تأكيد بر لزوم احساس مسئوليت دنيا در قبال اين جنايت و جنايات مشابه سعودي در يمن و بحرين، خاطرنشان كردند: بدون ترديد خون به ناحق ريخته اين شهيد مظلوم به سرعت اثر خواهد كرد و دست انتقام الهي گريبان سياستمداران سعودي را خواهد گرفت.حضرت آيت الله خامنه‌اي گفتند: اين عالمِ مظلوم نه مردم را به حركت مسلحانه تشويق مي‌كرد و نه به صورت پنهاني اقدام به توطئه كرده بود، بلكه تنها كار او، انتقاد علني و امر به معروف و نهي از منكرِ برخاسته از تعصب و غيرت ديني بود.رهبر انقلاب، شهادت شيخ نمر و ريختن به ناحق خون او را خطاي سياسي دولت سعودي خواندند و افزودند: خداوند متعال از خون بي‌گناه نمي‌گذرد و خون به ناحق ريخته، بسيارسريع دامان سياستمداران و مجريان اين رژيم را خواهد گرفت.
اين روزنامه واكنش فدائيان شيخ نمر با تيترآل سعود را به آتش مي‌كشيم را به عنوان دومين خبر خود انتخاب كرده است.
در بخشي از اين خبر آمده است:بخش سياسي خارجي: موج محكوميت جهاني اقدام وقيحانه رژيم منفور آل سعود در به شهادت رساندن شيخ نمر همچنان ادامه دارد. در اين ميان حتي حاميان جنايات آل سعود كه همواره در برابر جنايات رياض سكوت كرده اند،نتوانسته اند از كنار موج خشم جهاني ايجاد شده در خصوص اعدام شيخ نمر به سادگي بگذرند. ايالات متحده آمريكا، انگليس، آلمان، اتحاديه اروپا و ساير بازيگراني كه حاميان اصلي جنايات آل سعود محسوب مي شوند، جهت آرام سازي افكار عمومي خود هر يك بيانيه ها و مواضعي را در انتقاد از اقدام اخير عربستان منتشر و بيان كرده اند. ساكنان استان القطيف عربستان و روستاي ابو صيبع در غرب پايتخت بحرين در اعتراض به اعدام شهيد شيخ نمر دست به تظاهرات زدند. شهروندان عربستاني نيز تظاهراتي را از زادگاه شيخ نمر باقر النمر، روحاني شيعي عربستاني در العواميه و شهر القطيف در شرق عربستان برگزار كرده و اعدام اين روحاني به دست آل سعود را محكوم كردند.
آيت‌الله خاتمي: ديگر منتظر برپايي عدالت در عربستان نيستيم، دبيركل حزب موتلفه اسلامي:بدعهدي آمريكا، نشانه خصومت ريشه اي با ملت ايران است، مسعود درخشان: پيام دستگاه حاكم بر نفت «ما نمي‌توانيم» است و محسني اژه اي خبرداد: احضار فتنه گراني كه فعاليت خود را آغاز كرده‌اند از ديگر عناوين خبري روزنامه رسالت در صفحه نخست روز دوشنبه به شمار مي رود.
شبس**1708/1547
۰ نفر