۱۴ دی ۱۳۹۴، ۰:۴۴
کد خبر: 81905850
T T
۰ نفر

20 عكاس كردستانی در كولاك گرفتار شدند

۱۴ دی ۱۳۹۴، ۰:۴۴
کد خبر: 81905850
20 عكاس كردستانی در كولاك گرفتار شدند

سنندج- ایرنا- جمعی از عكاسان خبری و هنری استان كردستان كه برای عكاسی از مناطق برف گیر و كوهستانی به روستای چماق دره شهرستان دهگلان سفر كرده اند سه روز است به دلیل بسته شدن راه ها، در روستای چماق دره گیر افتاده و نیازمند نیروهای امدادی و راهداری هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست این گروه عكاسی دقایقی پیش در تماسی تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت: گروه عكاسان خبری و هنری استان كردستان طبق روال همیشگی و برای عكاسی از مناطق برفی در روستاهای استان از روز جمعه عازم روستاهای شهرستان دهگلان شدند.
مهدی توكلی افزود: در این كاروان عكاسی 12 عكاس خانم و 8 عكاس آقا حضور دارند كه متاسفانه سه روز است كه در مسیر روستای كانی پان و روستای چماق دره به دلیل خراب شدن ماشین و مسدود شدن راه این روستا، در برف و كولاك گیرافتاده اند.
وی خاطرنشان كرد: متاسفانه روستای چماق دره نیز دارای جمعیت كمی بوده و اهالی این روستا نیز با كمبود آذوقه مواجه شده اند و اگر مسئولان به داد این گروه عكاسی نرسند باید منتظر مشكلات عدیده ای برای عكاسان حاضر در این كاروان باشیم.
مدرس عكاسی انجمن سینمای جوانان استان كردستان در ادامه سخنان خود كه به صورت تلفنی با خبرنگار ایرنا در میان گذاشت اظهار كرد: مسیر روستای چماق دره به كانی پان از مسیرهای همیشگی گروه های عكاسی در فصل زمستان است و برنامه ریزی ها نیز برای اجرای تور یك روزه عكاسی انجام شده بود كه متاسفانه در مسیر به دلیل توفان و كولاك شدید و برف غیر منتظره و تمام شدن سوخت ماشین، دچار سانحه شدیم.
وی افزود: دو شب پیش نیز در حین كولاك شدید شاهد حضور یك اكیپ امدادی از هلال احمر بودیم كه برای نجات جان یك خانم باردار به روستای چماق دره آمده بودند اما متاسفانه به دلیل نبود امكانات لازم این اكیپ امدادی نتوانست عكاسان را نجات دهد.
توكلی از همه مسئولان و متولیان امر درخواست كرد برای نجات عكاسان استان توان خویش را به كار گیرند.
7351/1904/1547
۰ نفر