۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۸:۳۱
کد خبر: 81905549
T T
۰ نفر
نامه كمیسیون آموزش مجلس به دبیركل یونسكو در محكومیت اعدام نمر

كرمان - ایرنا - رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این كمیسیون نامه ای برای دبیركل یونسكو تهیه كرده تا جنایت اعدام شهید آیت الله نمر را به عنوان یك كار ضد حقوق بشر و ضدانسانی محكوم كنند.

به گزارش ایرنا محمدمهدی زاهدی روز یكشنبه در حاشیه تجمع طلاب و روحانیون كرمان در مقابل دفتر كمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمع خبرنگاران افزود: از دولت و وزارت امور خارجه می خواهیم در این زمینه محكم بایستند و اعتراض خود را به تمام مجامع جهانی به ویژه شورای امنیت و سازمان ملل برسانند.
وی گفت: از آزادیخواهان و امت اسلامی اعم از شیعه و سنی انتظار داریم، این جنایت هولناك را محكوم كرده و این شهادت با بیداری اسلامی كه درون جهان اسلام اتفاق افتاده موجب شود هرچه سریع‌تر در عربستان اتفاقات بزرگی برای ریشه‌كنی آل‌سعود به جریان بیفتد.
نماینده مردم كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمامی توطئه‌هایی كه رژیم آل ‌سعود با همكاری جریان صهیونیسم و استكبار جهانی دنبال ‌می‌كرد، به شكست رسیده است.
وی گفت: رژیم سعودی طی دهه گذشته دوستداران اهل‌بیت (ع) در منطقه را اعم از شیعه و سنی تحت فشار گذاشته و سركوب كرده است.
زاهدی بیان كرد: این رژیم با سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در این زمینه سعی كرده است تا به اهدافش در افغانستان، پاكستان، عراق، سوریه و یمن برسد اما دوستداران مقاومت اسلامی نه تنها ضعیف نشده اند بلكه قوی تر شده اند.
وی اظهار كرد: شهادت و اعدام شیخ نمر نوعی تسلی خاطر برای آنها بود كه بوسیله آن روحیه خود را تقویت كنند اما خون شهید نمر به جریانی در جهان اسلام تبدیل می‌شود كه ریشه آل‌سعود را از بین برده و همانطور كه در جریان صدر اسلام فجایع آفریدند این خون ریشه آل سعود را بخشكاند.
این تجمع اعتراض آمیز امروز یكشنبه مقابل دفتر كمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در شهر كرمان برگزار شد.
شهید شیخ نمر از علمای شیعه یكی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است كه در 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حكومت عربستان به اعدام محكوم و این حكم بنابر اعلام روز گذشته (شنبه) دولت سعودی اجرا شد.
7437/3028
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست