۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81904796
T T
۰ نفر

آغاز ثبت نام آرم طرح ترافیك از دوشنبه

۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81904796
آغاز ثبت نام آرم طرح ترافیك از دوشنبه

تهران - ایرنا - مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران گفت: ثبت نام برای دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیك سال 95 از فردا (دوشنبه) آغاز می شود.

مصطفی قنبرنژاد روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه اینترنتی ثبت نام دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیك از فردا 14 دی ماه به مدت دو هفته برای نام نویسی متقاضیان فعال خواهد شد.
وی با بیان اینكه متقاضیان دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیك تا 27 دی ماه امسال برای ثبت نام زمان دارند، خاطرنشان كرد: متقاضیان می توانند به سایت www.tehran.ir مراجعه كرده و مراحل ثبت نام را به صورت الكترونیكی از طریق این سامانه انجام دهند.
به گفته وی، همچون سال های گذشته خانواده‌های شهدا، جانبازان، بیماران خاص و خبرنگاران از تعرفه حمایتی برای دریافت آرم ورود به محدوده طرح ترافیك پایتخت برخوردار هستند.
قنبرنژاد با بیان اینكه شهروندانی كه هر روز در محدوده طرح ترافیك تردد دارند برای دریافت مجوز نام نویسی كنند، افزود: سایر افراد كه روزانه نیاز به مجوز ورود به محدوده طرح ترافیك را ندارند می توانند از
مجوزهای روزانه و هفتگی ورود به این محدوده استفاده كنند.
قنبرنژاد خاطر نشان كرد: درهمین ارتباط، برای خودروهای فرسوده ملزم به اسقاط مجوز نیز مجوز ورود به محدوده طرح ترافیك صادر نمی‌شود.
مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با بیان اینكه آمبولانس های اورژانس، خودروهای امدادی آتش نشانی، خودروهای پلیس و همچنین اتوبوس‌های شركت واحد و تاكسی‌های پایتخت كه تمام یا بخشی از مسیر آن‌ها در محدوده طرح ترافیك قرار داشته باشد نیاز به دریافت آرم ندارند خاطر نشان كرد: تمامی خودروهای عمومی و امدادی نیاز به مجوز دارند و باید نسبت به اخذ مجوز طرح ترافیك اقدام كنند و در غیر این صورت ورود آن‌ها به محدوده، به منزله تخلف محسوب خواهد شد.
قنبرنژاد گفت: برای سال 95 تردد خودروهای هیبریدی و برقی در صورت ثبت اطلاعات در سامانه، در محدوده طرح ترافیك آزاد و رایگان است كه این اقدام تشویقی با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاك انجام شده است.
مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران تصریح كرد: شهروندانی كه قصد دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیك را دارند، برای كم شدن سر جمع هزینه خود، روزهایی را كه وارد محدوده نمی شوند در سامانه ثبت نام قید كنند.
وی به مدارك لازم برای دریافت آرم طرح ترافیك اشاره كرد و گفت: برچسب معاینه فنی از مراكز مكانیزه معتبر، پرداخت عوارض سالانه خودرو و اخذ گواهی عدم خلافی مدارك موردنیاز برای ثبت نام دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیك است.
قنبرنژاد با بیان اینكه اطلاعات ثابت افرادی كه در سال های قبل در سیستم مكانیزه ثبت نام كرده اند برای ثبت نام جدید در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، اظهار كرد: امسال متقاضیان فقط باید نسبت به اطلاعاتی كه نیاز به اصلاح دارند، اقدام كنند.
محدوده اجرای طرح ترافیك تهران شامل هسته مركزی شهر از شمال به خیابان شهید مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان كارگر و از شرق به خیابان های 17 شهریور و شریعتی محدود می شود.
این طرح در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 صبح تا 17 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 6:30 تا 13 اجرا می شود كه تنها خودروهای دارای مجوز مجاز به ورود و تردد در محدوده طرح هستند.
ورود تمامی خودروها به محدوده طرح ترافیك در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی آزاد است.
تهرام/ 7561//1625
۰ نفر