۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۲۶
کد خبر: 81904760
T T
۰ نفر
كارگر بوكاني روزي خود را با پرندگان تقسيم مي كند

مهاباد- ايرنا- كارگر فضاي سبز شهرداري بوكان در اقدامي خيرخواهانه به ياري پرندگان شتافته و هر روز با دانه دادن به پرندگان در برف و سرماي سرد اين شهرستان بخشي از روزي خود را با آنها تقسيم مي كند.

به گزارش ايرنا، اين كارگر 'عمر حبيب زاده' نام دارد كه هر روز هنگام رفتن به سركار در مسير رفتنش مقاديري غلات خريده و آن را با خود به بوستان محل كارش مي برد.
اين دوستدار وحوش بيش از 500 قوطي پلاستيكي نوشابه تهيه و با خلاقيت خود آنها را طوري درست كرده كه مي توان داخل آنها دانه و ساير مواد غذايي مورد نياز پرندگان را ريخت.
وي اين قوطي هاي پلاستيكي را بر روي درختان مختلف اين بوستان آويزان كرده و هر روز براي تغذيه پرندگان داخل آنها دانه مي ريزد.
آويزان شدن بطري ها به تنه درختان در اين بوستان ساحلي در شهر بوكان توجه هر رهگذري را به خود جلب كرده به طوري كه شماري از آنها را نيز ترغيب كرده تا در اين كار خيرخواهانه وي را ياري رسانند.
كمك به پرندگان هم اكنون به يكي از كارهاي روزمره اين كارگر بوكاني تبديل شده و او روزانه بيش از 10 كيلوگرم گندم و ساير غلات و مواد غذايي و خرده ريزه هاي نان را از نقاط مختلف شهر تهيه و براي تغذيه در اختيار پرندگاني كه در اين فصل از سال بر اثر برف و برودت شديد هوا قادر به پيدا كردن غذا نيستند، قرار مي دهد.
وي معتقد است در اين هواي سرد و برفي كه پرندگان با كمبود دانه بر روي زمين روبه رو مي شوند نياز است به هر شيوه ممكن به آنان كمك كرد.
اين كارگر شهرداري بوكان 29 سال داشته و در واحد فضاي سبز شهرداري به فعاليت مشغول است .
شهرستان بوكان با 225 هزار نفر جمعيت يكي از شهرهاي جنوبي استان آذربايجان غربي است.
7510/6185/2093

سرخط اخبار استان‌ها