۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۵۷
کد خبر: 81904703
T T
۰ نفر
ایرنایی ها از كمپین چالش دمای 18 درجه ای حمایت كردند

تهران- ایرنا- خبرنگاران سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی حمایت خود را از كمپین چالش دمای 18 درجه ای در مقابله با آلودگی هوا و حفظ محیط زیست اعلام كردند.

خبرنگاران ایرنا تصمیم گرفتند برای حمایت از این حركت خردمندانه اجتماعی علاوه بر حمایت رسانه ای در تبیین ضرورت مشاركت جمعی برای مقابله با آلودگی هوا، دمای محل كار خود را به سطح 18 درجه سانتیگراد برسانند.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست اخیرا در نامه ای به تمامی مسوولان دولتی با اشاره به افزایش آلودگی هوا و لزوم كاهش میزان مصرف انرژی كه تاثیر بسیار زیادی در تولید آلودگی دارد، خواستار كاهش دمای ساختمان های دولتی شد.
بر این اساس رییس سازمان حفاظت محیط زیست مردم را به چالش دمای 18 درجه دعوت كرد و از همه شهروندان خواست در صورت امكان در منازل و محل كار خود با تنظیم دما به تقابل با آلودگی هوا و گرمایش زمین بروند.
در روزهای اخیر، این دعوت رییس سازمان محیط زیست با استقبال عمومی مواجه شد و بسیاری از دستگاه های دولتی و مردم همراهی خود را با این ایده محیط زیستی اعلام كردند.
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز برای حفظ سلامتی محیط زیست و كاهش آلودگی هوای شهرها كوشا خواهد بود و با این كمپین همراهی خواهد كرد.
خبرنگاران ایرنا در همین حال از تمامی شهروندان كلانشهرها تقاضا كردند در صورت امكان با كاهش دمای محل زندگی و كارشان، در حفظ محیط زیست به عنوان یك امر ضروری و اجتناب ناپذیر كوشا باشند.
در هفته های اخیر با افزایش سرمای هوا و كاهش بارندگی، میزان آلودگی هوا در شهرهای بزرگ كشور در حد نگران كننده ای افزایش یافت.
به اعتقاد كارشناسان محیط زیست، این معضل با یك برنامه ریزی منسجم و بلندمدت تمامی دستگاه های حاكمیتی و در عین حال همكاری و مساعدت مردم، قابل مهار خواهد بود.
علمی 9014**
۰ نفر