۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۲۰
کد خبر: 81904594
T T
۰ نفر
شهادت شیخ نمر، مصیبت بزرگ برای دنیای اسلام است

سنندج- ایرنا- امام جمعه اهل سنت قروه با تسلیت شهادت شیخ نمر و محكوم كردن این اقدام رژیم آل سعود از آن به عنوان یك مصیبت بزرگ برای دنیای اسلام نام برد و گفت: این جنایت كشور عربستان و رژیم آل سعود نابخشودنی است.

ماموستا ملاهاشم نوری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه اسلام دین رحمت و بخشش است افزود: با توجه به اینكه كشور عربستان سعودی خود را منادی توحید می داند اما متاسفانه منادی بودن آن احساس نمی شود.
او به اقدامات تفرقه افكنانه آمریكا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در كشور های اسلامی یمن، عراق و سایر كشورهای مسلمان اشاره كرد و گفت: این كشورها با جنگ و خشونت به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان اهل تشییع و تسنن هستند تا وحدت جهان اسلام را به هم بزنند و این حركت از نظر اسلام و جامع بین المللی صد در صد محكوم است.
ماموستا نوری با اشاره به اینكه داعش توسط عربستان سعودی ایجاد، ترویج و تقویت شد افزود: كشتار و اعدام مسلمانان توسط داعش به این منظور است تا دین اسلام را زیر سوال ببرند.
وزارت كشور عربستان روز شنبه 12 دی از اعدام شیخ باقر نمر النمر رهبر شیعیان این كشور خبر داد.
شیخ نمر یكی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است كه در تاریخ 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حكومت عربستان به اعدام محكوم شد.
دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان چندی پیش حكم اعدام شیخ نمر باقر النمر را تایید كردند كه این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت
7345//1042/1904
۰ نفر