هدفگذاری برای نیل به جایگاه برتر منطقه ای در حوزه فناوری اطلاعات

تهران- ایرنا- رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای كشور به اشاره به توجه جدی در برنامه ششم توسعه به ارتقاء جایگاه كشور در حوزه فناوری اطلاعات، گفت: همه تلاش و همت در این راستا است كه تا پایان این برنامه، به جایگاه برتر منطقه برسیم.

ناصر علی سعادت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایزنا پیش بینی كرد كه در سال آینده شاهد تحولی جدی در جایگاه منطقه ای كشور در حوزه IT خواهیم بود.
وی اظهار كرد: تدوین سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی، تاكید مقام معظم رهبری بر موضوع فناوری اطلاعات و فعالیت دور جدید شورای عالی فضای مجازی از جمله مواردی است كه جایگاه كشور در منطقه را ارتقا می دهد.
سعادت با اشاره به این كه در رابطه با صنعت IT شاهد اتقاقات خوب داخلی خواهیم بود كه این موضوع جایگاه ما را تغییر می دهد، بیان كرد: در همكاری های بین المللی هم موفق به ورود به بازار منطقه ای خواهیم شد.
وی تصریح كرد كه به دلیل تحریم ها و مشكلات كشور از جمله ركود اقتصادی، جایگاه كشور در دو سال اخیر خیلی ترقی نكرده است.

** تحقق حدود 60 درصد موضوعات حوزه فناوری اطلاعات در برنامه پنجم
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای كشور در خصوص سطح دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات، اظهاركرد: در برنامه پنجم توسعه اقتصادی توانستیم تا 60 درصد برنامه ها و خواسته های این حوزه را محقق كنیم.
سعادت فناوری اطلاعات را فعال كننده بسیاری از صنایع دانست و افزود: از یك سو، سایر صنایع به صنعت IT وابسته هستند و از طرفی رونق این صنعت وابسته به رونق سایر بخش ها است .
وی به پیش بینی رشد اقتصادی در برنامه ششم نیز اشاره كرد و گفت: پیش بینی شده است كه در این برنامه به طور متوسط 8 درصد رشد اقتصادی خواهیم داشت كه عدد بسیار بزرگی است و تحقق آن به عزم جدی و برنامه ریزی مدون و منسجم نیاز دارد.
علمی ** 1201 **2017
۰ نفر