۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۴۲
کد خبر: 81903664
T T
۰ نفر
شيخ نمر نمادي از اسلام گرايي اصيل و پيروي از سنت رسول اكرم (ص) بود

قم- ايرنا- آيت الله مهدي هادوي تهراني از استادان حوزه علميه قم در بيانيه اي اعلام كرد: شيخ نمر باقر النمر كه پس از چند سال اسارت و شكنجه به جرم آزادي خواهي و حق طلبي، امروز به ملكوت اعلا شتافت و به مقام منيع شهادت رسيد، نمادي از اسلام گرايي اصيل و پيروي از سنت رسول كريم (ص) بود.

به گزارش ايرنا، در اين بيانيه كه عصر شنبه نسخه اي از آن در اختيار ايرنا قرار گرفت، آمده است: بار ديگر دست ددمنشانه استكبار از آستين جهالت و خباثت بيرون آمد و فرزندي از تبار سالار شهيدان (ع) را به شهادت رساند، بي شك خون پاك اين عزيز سفر كرده، جنايتكاران وهابي مسلم نماي اسلام ستيز را رسواتر از گذشته خواهد كرد.
بيانيه حاكيست: تنها عجب از مدعيان دروغين حقوق بشر است كه چنين جرائمي را مي بينند و از مجرمان حمايت مي كنند، عجب از دموكرات هاي استبدادگرايي است كه چنين حكومت مستبد و دژخيمي تحت چتر حمايتي آنها قرار دارد.
استاد حوزه علميه قم دراين بيانيه يادآور شده است: اي علماي اسلام، فرياد برآريد كه امروز حرمين شريفين در اسارت جهالتي خون خوار و مسلم نمايان اسلام ستيزي است كه از گروه هاي تروريستي تكفيري حمايت مي كنند. همان گروه هايي كه بزرگترين ضربه را به چهره زيباي اسلام ناب وارده كرده و از اين آيين رحمت و عدالت تصويري خشن و ظالم در ذهن جهانيان ايجاد كرده اند.
بيانيه حاكيست: اينجانب ضمن ابراز تسليت به مناسبت اين فاجعه بزرگ به حضور مقدس حضرت ولي عصر (عج)، مراجع عظام تقليد و رهبر معظم انقلاب و تمام پيروان مكتب اهل بيت (ع) و مسلمانان عالم و بازماندگان شريف اين شهيد شاهد، روز يكشنبه 22 ربيع الاول 1437 همراه با حوزه هاي علميه و مؤمنين و مسلمانان و آزادي خواهان جهان به سوگ مي نشينم و براي رهايي تمام مستضعفان جهان در پرتو ظهور آن منجي منتظر (ع) دعا مي كنم.
شيخ نمر يكي از برجسته ترين زندانيان سياسي عربستان است كه در تاريخ 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حكومت عربستان به اعدام محكوم شد. دادگاه تجديد نظر و ديوان عالي عربستان چندي پيش حكم اعدام شيخ نمر باقر النمر را تاييد كردند كه اين مساله مورد اعتراض علما، انديشمندان و سازمان هاي اسلامي و بين المللي قرار گرفت.
بر اساس گزارش رويترز، اين روحاني برجسته امروز اعدام شد.
7401/ 6133/1772
۰ نفر