۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۳۲
کد خبر: 81903445
T T
۰ نفر

واعظی به كمپین چالش دمای 18 درجه پیوست

۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۳۲
کد خبر: 81903445
واعظی به كمپین چالش دمای 18 درجه پیوست

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یكی از شبكه های اجتماعی، ضمن حمایت از كمپین چالش دمای 18 درجه، از همه شهروندان خواست در صورت امكان با كاهش دمای اتاق و محل كارشان، در حفظ محیط زیست بعنوان یك وظیفه شهروندی و یك نیاز برای بقاء و كاهش آلودگی هوای شهرها كوشا باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود واعظی امروز(شنبه) در شبكه اجتماعی كلوب نوشت: بنده نیز توجه به موضوع مبارزه با آلودگی هوا و تلاش برای حفظ و پایداری محیط زیست را امری ضروری و مهم دانسته و از این پیام بسیار مهم خانم ابتكار استقبال كرده و از همه شهروندان تقاضا دارم در صورت امكان با كاهش دمای اتاق و محل كارشان، در حفظ محیط زیست بعنوان یك وظیفه شهروندی و یك نیاز برای بقاء و كاهش آلودگی هوای شهرها كوشا باشند.
وی افزود: هرگونه آسیب به محیط زیست یك حركت غیرقابل جبران است كه پیامدهای منفی آن، نه تنها برای انسانها بلكه برای همه جانداران زنده روی زمین خطرساز خواهد بود.
واعظی نوشت: خانم دكتر معصومه ابتكار معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست در یك اقدام ستودنی در صفحه شخصی خود برای مبارزه با آلودگی هوای تهران، دوستان را به چالش دمای 18 درجه دعوت كرد و از همه دوستان و شهروندان خواست در صورت امكان در منازل و محل كار با تنظیم دما به تقابل با آلودگی هوا و گرمایش زمین بروند.
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات تاكید كرد:ما نیز به همراه ریاست سازمان محیط زیست و دلسوزان این حوزه، در محیط كار و منزل درجه دما را به 18 درجه كاهش دهیم.
رئیس سازمان محیط زیست در نامه ای‌ به معاونان ریاست‌جمهوری، وزیران وزارتخانه‌ و استانداران سراسر كشور تاكید كرد: نظر به افزایش میزان آلودگی هوا در روزهای اخیر در كلانشهرها و دیگر شهرهای كشور و لزوم كاهش میزان مصرف انرژی كه تاثیر بسیار زیادی در تولید آلودگی در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و اداری دارد و در اجرای مفاد بخشنامه اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری و ماده 150 قانون برنامه پنجم خواهشمند است دستور فرمایید در فصل زمستان ضمن انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها، دمای فضاهای بسته، ساختمان‌های تابعه در كشور در ساعت های كاری در اتاق‌ها از 21 درجه و در راهروها و فضاهای سرپوشیده از 18 درجه سانتی‌گراد بیشتر نبوده و از روشن بودن دستگاه‌های گرمایشی و مصرف‌كننده سوخت در روزهای تعطیل خودداری شود.
اقتصام(1)2078** 2023
۰ نفر