تشيع واهل سنت با حضور پرشوردرانتخابات جلوه بي نظيري از وحدت را به نمايش مي گذارند

بندرعباس- ايرنا- رئيس كل دادگستري هرمزگان ضمن تاكيد بر حفظ وحدت در جامعه گفت: به طور يقين تشيع واهل سنت با حضور پرشور خود در انتخابات هفتم اسفندماه امسال جلوه بي نظيري از اتحاد و حدت را در برابر چشم جهانيان به منصه ظهور مي گذارند.

به گزارش شنبه ايرنا، حجت الاسلام محمدصادق اكبري درهمايش علماي اهل سنت و مسئولان دادگستري هرمزگان كه با موضوع هم انديشي پيشگيرانه از جرائم و آسيب هاي اجتماعي برگزار شد ، اظهار داشت: هفتم اسفند ماه امسال دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي پيش رو مي باشد و همه ما بايد با وحدت و همدلي در اين انتخابات شركت كنيم.
حجت الاسلام اكبري بيان داشت: روحانيون و علماي اهل تشيع و تسنن استان در تحقق وحدت و پرهيز از هرگونه اختلاف و ترويج معارف اسلام ناب محمدي (ص) نقش مهم و بسزايي دارند.
وي با اشاره به به نقش مخرب دشمنان اسلام در ايجاد تفرقه و درگيري ميان فرق اسلامي و با يادآوري نقش تاريخي علماي مسلمان در اين زمينه ،وظيفه علماي اهل تسنن و تشيع را در شرايط حساس كنوني و در معرفي چهره حقيقي دشمنان به مردم ،مهم و سرنوشت ساز برشمرد.
رئيس كل دادگستري هرمزگان با اشاره به منازعات موجود در منطقه ، كه به منظور ايجاد اختلاف ميان مذاهب اسلامي شكل گرفته ، بر لزوم حفظ هوشياري در ميان مذاهب و طوايف مختلف با هدف محافظت از كيان نظام اسلامي و صيانت از نعمت بزرگ امنيت تأكيد كرد .
حجت الاسلام اكبري در اين نشست با تأكيد بر ضرورت بهبود وضعيت معيشت و كسب و كار مرزنشينان و مسئوليت مهم دستگاه هاي اجرايي در خصوص اين موضوع ،از علماي اهل تشيع و تسنن هرمزگان خواست با تبيين اثرات مخرب و زيانبار مساله قاچاق كالا بر اقتصاد كشور به روشنگري و تنوير افكار عمومي در اين زمينه بپردازند.
در اين همايش هريك از علما ،ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن هرمزگان با ابراز رضايت از ابتكار دادگستري كل استان در برگزاري جلسه هم انديشي با علماء اهل تسنن ،به بيان نظرات و ديگاه هاي خويش در خصوص موضوع پيشگيري از جرايم و آسيب هاي اجتماعي در استان هرمزگان پرداختند.ك/3
7198/ 6048

سرخط اخبار استان‌ها