۱۰ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶
کد خبر: 81901084
T T
۰ نفر
آيت الله نوري همداني: پيشينه استان مركزي درعلم و جهاد درخشان است

اراك - ايرنا - آيت الله حسين نوري همداني از مراجع عظام تقليد در بدو ورود به اراك گفت: پيشينه استان مركزي در علم ، جهاد و شهادت درخشان است و علماي بزرگ و صاحب نامي از اين خطه به جهان اسلام معرفي شده اند.

وي روز پنج شنبه در حاشيه آئين استقبال در جمع خبرنگاران افزود: معرفي داشته هاي فرهنگي و نخبگان ديني اين خطه كه همه تحول ساز و صاحب انديشه هاي بلند بودند، در سطح ملي و جهاني ضروري است.
آيت الله نوري همداني ادامه داد: سفر يك روزه به استان مركزي را با هدف اجابت دعوت نماينده ولي فقيه در اين خطه و علماي بزرگوار انجام داده ام و بهره برداري رسمي از فاز نخست حوزه علميه خاتم الانبياء اراك كه به همت نماينده ولي فقيه در استان مركزي تاسيس شده، از توفيقات اين سفر است.
وي توضيح داد: خدا را شاكرم كه در اين سفر يك روزه ضمن ملاقات با علماي عالي قدر اين استان، با حضور در مصلي بيت المقدس اراك و همايش بصيرت 9 دي، توفيق سخن با مردم اراك را دارم.
مجتمع علميه خاتم الانبياء اراك در زميني به مساحت 15 هكتار طراحي شده و قرار است در دو مرحله اجرايي ساخته شود.
عمليات اجرايي مرحله نخست اين مجتمع در قالب حوزه علميه برادران در زميني به مساحت 30 هزار متر مربع با زير بناي 24 هزار متر مربع تكميل شده و هم اينك 700 طلبه در آن به تحصيل اشتغال دارند.
مرحله دوم اين پروژه نيز در قالب منازل اساتيد در زميني به مساحت شش هزار متر مربع و در 48 واحد تعريف شده است .
در آيين استقبال از اين مرجع عاليقدر، آيت اقربانعلي دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مركزي، شكرالله حسن بيگي معاون سياسي، امنيتي استانداري مركزي و جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي، ائمه جمعه و جماعات حضور داشتند.ك/3
6013/3017/6012

سرخط اخبار استان‌ها