رهبر معظم انقلاب: اظهارات مقامات امریكا در موافقت با سنی و مخالفت با شیعه، دروغ است دشمنی آنها با اصل اسلام و اسلام‌گرایی است

تهران-ایرنا- همزمان با هفدهم ربیع الاول، خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) و حضرت امام صادق (ع)، مسئولان نظام، میهمانان شركت كننده در كنفرانس وحدت اسلامی، سفرای كشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، صبح امروز با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار كردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله العظمی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تبریك سالروز میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) با اشاره به دمیده شدن روح زندگی و معنویت واقعی و احیای دنیای مرده و آفت زده جاهلیت با ظهور اسلام و ولادت و بعثت پیامبر(ص)، مهمترین وظیفه امروز دنیای اسلام بویژه علماء و روشنفكران راستین را «تلاش مجدانه و مجاهدانه» برای دمیدن روح واقعی اسلام و معنویت در دنیای پر از ظلم و تبعیض و قساوت كنونی دانستند و تأكید كردند: امروز نوبت دنیای اسلام است كه با استفاده از دانش و ابزارهای جهانی و همچنین عقل و خردمندی و تدبر و بصیرت، در جهت برپایی «تمدن نوین اسلامی» حركت كند.
حضرت آیت الله خامنه ای گرامیداشت میلاد پیامبر(ص) را در مقابل وظیفه مورد انتظار از دنیای اسلام، بسیار كوچك برشمردند و گفتند: امروز وظیفه امت اسلامی، فقط گرامیداشت میلاد یا بعثت پیامبر اسلام (ص) نیست بلكه دنیای اسلام باید اهتمام خود را رسیدن به تمدن نوین اسلامی قرار دهد.
ایشان افزودند: تمدن نوین اسلامی به معنای تجاوز به سرزمین ها، پایمال كردن حقوق انسانها و تحمیل كردن اخلاق و فرهنگ خود به ملتها نظیر آنچیزی نیست كه تمدن غربی انجام داد بلكه به معنای هدیه كردن فضیلت الهی به بشریت و ایجاد زمینه برای تشخیص مسیر صحیح بوسیله خود انسانها است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به استفاده غرب از دانش و فلسفه دنیای اسلام برای پایه ریزی تمدن خود، خاطرنشان كردند: این تمدن اگرچه جلوه های زیبایی از فناوری، سرعت، سهولت و ابزارهای مختلف زندگی ارائه كرد اما برای بشریت خوشبختی، سعادت و عدالت به ارمغان نیاورد و در درون خود نیز دچار تضاد شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: تمدن غرب با ظاهر پر زرق و برق خود، اكنون از لحاظ اخلاقی فاسد و از لحاظ معنوی پوك شده است به گونه ای كه خود غربی ها به این واقعیت اذعان می كنند.
ایشان با تأكید بر اینكه اكنون نوبت دنیای اسلام است تا در جهت پایه ریزی شالوده تمدن نوین اسلامی گام بردارد، گفتند: برای رسیدن به این هدف، امیدی به سیاستمداران دنیای اسلام نیست و باید علمای دین و روشنفكران راستین كه قبله آنها غرب نیست، اقدام به روشنگری در میان امت اسلامی كنند و بدانند كه برپایی این تمدن، امكان پذیر است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و توانایی های دنیای اسلام از جمله سرزمین های خوب، موقعیت جغرافیایی ممتاز، منابع طبیعی فراوان، و نیروی انسانی با استعداد، خاطرنشان كردند: اگر این ظرفیت ها با تعالیم واقعی اسلام درهم آمیخته شوند، امت اسلامی می تواند آفرینش های هنرمندانه خود را در عرصه های علم و سیاست و فناوری و همچنین عرصه های اجتماعی به ظهور برساند.
حضرت آیت الله خامنه ای نظام جمهوری اسلامی ایران را یك نمونه از امكان رسیدن به این اهداف بزرگ برشمردند و افزودند: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، از لحاظ علمی، سیاسی و اجتماعی، عقب افتاده و از لحاظ سیاسی، منزوی و از لحاظ شئونات كشور كاملاً وابسته بود اما امروز به بركت اسلام، ملت ایران هویت و شخصیت خود را نشان داده و كشور به پیشرفتهای مهمی در علم و فناوری و دانش های نوین رسیده و جزو چند كشور برتر در این عرصه ها است.
ایشان این نمونه را قابل تعمیم برای همه دنیای اسلام دانستند و تأكید كردند: رسیدن به این جایگاه شرط دارد و شرط آن نیز، كوتاه شدن سایه سنگین ابرقدرتها از ملتها است كه البته هزینه هم دارد زیرا رسیدن به اهداف بزرگ بدون دادن هزینه امكان پذیر نیست.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه در تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب، هیچ كشوری با زور تحت سلطه قرار نمی گیرد، افزودند: در پایه ریزی تمدن نوین اسلامی نباید نگاهمان به غربی ها باشد و نباید به لبخند و اخم آنها توجه كنیم بلكه باید با اتكاء به تواناییها و ظرفیت های خود، در مسیر صحیح حركت كنیم.
حضرت آیت الله خامنه ای یكی از ابزارهای دشمنان برای جلوگیری از برپایی تمدن نوین اسلامی را ایجاد تفرقه میان مسلمانان دانستند و گفتند: از هنگامیكه موضوع شیعه و سنی در ادبیات مقامات و سیاستمداران امریكایی مطرح شد، اهل فهم و اهل نظر نگران شدند زیرا مشخص بود آنها بدنبال یك توطئه جدید و خطرناك تر از قبل هستند.
ایشان با تاكید بر اینكه امریكاییها با اصل اسلام مخالف هستند و نباید فریب اظهارات آنها را در حمایت از برخی فرقه ها، خورد خاطرنشان كردند: اظهارات رئیس جمهور قبلی امریكا بعد از ماجرای یازده سپتامبر كه سخن از جنگ صلیبی بر زبان آورد، در واقع نشان دهنده جنگ دنیای استكبار با اسلام است.
رهبر انقلاب اسلامی، اظهارات مقامات فعلی امریكا مبنی بر موافقت با اسلام را خلاف واقع و نشانه نفاق آنها دانستند و گفتند: مقامات فعلی امریكا با اصل اسلام مخالف و برخلاف اظهاراتی كه می كنند، بدنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند و نمونه آن هم ایجاد فرقه هایی تروریستی همچون داعش و فرقه های دیگر است كه با پول وابستگان به امریكا و كمك های سیاسی آنان بوجود آمده و فجایع كنونی را در دنیای اسلام به بار آورده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر اینكه اظهارات مقامات امریكایی مبنی بر موافقت با سنی و مخالفت با شیعه، دروغ است افزودند: مگر مردم غزه كه آنگونه مورد تهاجم و تعرض قرار گرفتند، سنی نبودند و یا مردم كرانه باختری كه اینگونه تحت فشار هستند سنی نیستند.
ایشان با اشاره به اظهارات یك سیاستمدار امریكایی مبنی بر اینكه «دشمن امریكا، اسلام گرایی است» تأكید كردند: برای امریكاییها شیعه و سنی تفاوتی ندارند، آنها با هر مسلمانی كه بخواهد براساس احكام و قوانین اسلامی زندگی و برای آن مجاهدت كند، مخالف هستند.
رهبر انقلاب اسلامی مشكل اصلی امریكاییها با مسلمانان را، پایبندی و تقید به احكام و دستورات اسلام و تلاش برای پایه ریزی تمدن اسلامی دانستند و خاطرنشان كردند: به همین دلیل است، هنگامی كه بیداری اسلامی آغاز شد، آنها سراسیمه و نگران شدند و تلاش كردند آن را مهار كنند كه در برخی كشورها نیز موفق شدند اما بیداری اسلامی نابود شدنی نیست و به لطف الهی، به اهداف خود خواهد رسید.
حضرت آیت الله خامنه ای هدف اصلی جبهه استكبار را ایجاد جنگ داخلی میان مسلمانان و نابودی زیر ساخت های كشورهای اسلامی همچون سوریه، یمن و لیبی دانستند و گفتند: نباید در مقابل این توطئه ساكت نشست و تسلیم شد بلكه باید با كسب بصیرت و حفظ استقامت در مقابل توطئه ها ایستاد.
ایشان با انتقاد از سكوت دنیای اسلام در قبال استمرار فشار بر مسلمانان بحرین و همچنین نزدیك به یك سال بمباران شبانه روزی یمن، و اوضاع سوریه و عراق، به قضایای اخیر نیجریه اشاره كردند و افزودند: چرا باید در مورد شیخِ مصلحِ تقریبی و مؤمن اینگونه فاجعه آفرینی شود و حدود یك هزار نفر كشته شوند و فرزندان او به شهادت برسند و دنیای اسلام ساكت بماند؟
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: اهداف دشمنان اسلام بسیار خطرناك است و وظیفه همه ، بصیرت و بیداری است و در این میان وظیفه علمای اسلام و روشنفكران راستین است كه با مردم و سیاستمداران دارای وجدان بیدار صحبت و واقعیت ها را بیان كنند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: هنگامی كه دنیای زر و زور با همه توان به دنبال طراحی های خطرناك برای دنیای اسلام است، كسی حق ندارد به خواب برود و متوجه واقعیت ها نباشد.
پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، آقای روحانی رییس جمهور با تبریك میلاد نبی مكرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع)، پیامبر اسلام را اسوه اخلاق و پاكدامنی خواند و افزود: حضرت محمد (ص) درس وحدت، اتحاد و برادری را برای جهان به ارمغان آورد.
در پایان این مراسم جمعی از میهمانان شركت كننده در كنفرانس وحدت اسلامی ، از نزدیك با رهبر انقلاب اسلامی دیدار كردند.
سیام/7261 /1449
۰ نفر