توجه به سلامت محوري، از دستاوردهاي اجراي پزشك خانواده است

شيراز - ايرنا - عضو فرهنگستان علوم پزشكي كشور، در سمينار بين المللي پزشك خانواده در شيراز ، گفت: پزشكان ما كه قبلا درمان نگر بودند، علاوه بر توجه به درمان مردم، به بهداشت و پيشگيري آنها هم توجه دارند و اينها همه آورده هاي طرح پزشك خانواده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، دكتر حسين ملك افضلي روز دوشنبه ، پزشك خانواده در كشور را موضوعي نو و ارزنده دانست كه در چند سال اخير، تجربه مي شود و افزود: پس از تجربيات بسيار، هم اكنون اين برنامه در استان فارس و مازندران، متمركز شده است.
او ادامه داد: هر كسي كه مي خواهد از نظام سلامت استفاده كند، لازم است به پزشك خود مراجعه كند و اگر پزشك تشخيص داد ارجاع مي دهد؛ اين نياز به تغيير فرهنگ جامعه دارد و بايد آن را پذيرا شد.
دكتر ملك افضلي با تاكيد بر همكاري حوزه پزشكي با برنامه پزشك خانواده، گفت: تا زماني كه نياز و اهميت اين همكاري احساس نشود، اجراي اين برنامه با دشواري مواجه است.
عضو فرهنگستان علوم پزشكي كشور اضافه كرد:در استان فارس تقسيم بندي شده كه خانواده ها پزشك خاص خود را دارند و متوجه هستند كه با داشتن پزشك خانواده خود، مي توانند تمام مشكلات سلامت خود را پيشگيري و درمان كنند.
اين مقام مسوول همچنين در بازديد از مركز سلامت جامعه شهيد مفتاحي شيراز ، از بهبود پذيرش خانواده ها نسبت به اين برنامه گفت و يادآور شد: با گذشت تنها سه سال از اجراي برنامه پزشك خانواده، موفقيت هاي خوبي داشته و درس هاي خوبي هم به كشور مي دهد.
دكتر ملك افضلي از دست اندركاران اجراي اين برنامه در فارس براي تشكيل تدريجي استراتژي نظام سلامت تقدير كرد و گفت: با هر دفعه بازديد از اين برنامه، متوجه پيشرفت و توسعه آن هستيم.
دكتر حسين ملك افضلي از اعضاي ميزگرد پاياني و جمع بندي در آيين اختتاميه سمينار بين المللي پزشك خانواده در شيراز بود.
نخستين سمينار بين المللي پزشك خانواده كه روز ششم دي ماه جاري با حضور كارشناسان، صاحبنظران سراسر كشور، متخصصاني از كشور تركيه، مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و پزشكان خانواده استان فارس در شيراز آغاز شد، امشب (هفتم دي) به كار خود پايان داد.
6113

سرخط اخبار استان‌ها