۷ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81897584
T T
۰ نفر
مشكلات روستای چملر آستارا در قالب طرح پیامبر اعظم (ص) بررسی شد

آستارا - ایرنا - مشكلات روستای دورافتاده و محروم چملر از توابع بخش مركزی آستارا با حضور مسئولان محلی در قالب طرح پیامبر اعظم (ص) سپاه ناحیه این شهرستان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا روز دوشنبه در جمع اهالی روستای چملر اظهار كرد: وحدت و همدلی از یادگارهای حضرت امام خمینی (ره) برای نظام جمهوری اسلامی است كه می توان با تكیه بر آن بر بسیاری از مشكلات فائق آمد.
وحید پورحضرت با اشاره به اینكه دولت تدبیر و امید به روستاهای دورافتاده توجه ویژه ای دارد ، افزود: سال گذشته در قالب همین طرح مسائل و مشكلات روستای كوته كومه بررسی كه در نهایت منجر به گازرسانی به آن روستای محروم بخش لوندویل شد.
وی اضافه كرد: امسال نیز راه روستایی چملر به عنوان مشكل اصلی این روستا مورد بررسی قرار گرفت كه اگر طی روزهای آتی بستر لازم مهیا باشد، پیمانكار كار خود را آغاز می كند.
وی اظهار كرد: به منظور بهسازی بخشی از راه روستایی چملر دو میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
پورحضرت توسعه و آبادانی روستاها را از جمله رهاوردهای دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: هفت روستای آستارا در بخش مركزی مجوز دهیاری دریافت كرده اند تا برنامه های عمرانی را در سطح این روستاها به شكل هدفمندی پیش ببریم.
معاون فرماندار آستارا با اشاره به اینكه روستاییان می توانند با كارآفرینی در حوزه تولید قدم های موثری را در راستای توسعه بردارند ، افزود: دولت از طرح های تولیدی مشاركتی و غیر مشاركتی روستاییان در قالب شركت های تعاونی با ارائه تسهیلات ویژه با نرخ سود صفر درصد حمایت می كند.
پورحضرت با اشاره به اینكه تعداد خانوارهای مشاركت كننده در طرح یاد شده به 30 خانوار تقلیل یافته، افزود: افراد باید در قالب ارائه طرح های مشاركتی بتوانند توجیه اقتصادی نیز برای آنها داشته باشند تا از تسهیلات هفت میلیارد و 500 میلیون ریالی این طرح بهره مند شوند.
در این نشست موارد مختلفی از مشكلات روستاییان چملر مورد بررسی قرار گرفت و سپس معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا ، جانشین فرمانده سپاه این شهرستان ، بخشدار مركزی و تعدادی از روسای ادارات در مزار شهدای روستای چملر حاضر شده و با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید بیعت كردند.
روستای چملر از توابع بخش مركزی آستارا دارای 170 نفر جمعیت است و بیشتر اهالی این روستا به شغل دامداری مشغول هستند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت و 62 روستای تابعه در 200 كیلومتری غرب رشت مركز استان گیلان واقع است.ك/3
7105/2007

سرخط اخبار استان‌ها