۶ دی ۱۳۹۴، ۹:۵۱
کد خبر: 81895803
T T
۰ نفر
آهنگ هاي تازهٔ صدا و سيما به مناسبت ميلاد پيامبر (ص)

تهران- ايرنا- مركز موسيقي و سرود سازمان صدا و سيما، چند قطعهٔ تازه به مناسبت ميلاد پيامبر گرامي اسلام (ص) و نيز نهم دي، براي پخش در اختيار شبكه هاي صدا و سيما قرار داد.

به گزارش روز يكشنبهٔ گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي دفتر موسيقي و سرود صداوسيما، 9 قطعهٔ تازه در اختيار شبكه ها قرار گرفته، كه از ميان آن ها، دو قطعه در وصف ميلاد رسول اكرم (ص) ساخته شده است: نماهنگ «سيدنا المصطفي محمد(ص)» با آهنگسازي و تنظيم عبدالحسين مختاباد و محمد ساعد، شعر محمدعلي معلم و اجراي عبدالحسين مختاباد؛ و نماهنگ «يا حبيبي يا رسول الله(ص)» با آهنگسازي و تنظيم فردين لاهورپور، شعر اذكار مبارك و صداي پيام عزيزي.
همچنين هفت قطعه نيز در پاسداشت نهم دي كار شده كه ازجملهٔ آن ها مي توان از اين آهنگ ها نام برد: پوئم سمفوني «حماسهٔ حضور» در سه موومان با آهنگسازي و تنظيم مهرداد دلنوازي، شعر محمد عبدالحسيني و اجراي مشترك شهاب الدين هاشمي، حميد قرباني و جاويد عسكري. «ساحل قرار» با آهنگسازي و تنظيم محمدرضا عقيلي، با شعري از مرتضي اميري اسفندقه و با صداي حميدرضا نيكدل و اجراي گروه كُر؛ و «نهم دي باقي است» با آهنگسازي، تنظيم و اجراي حامد زماني و شعري از محمد جواد زماني.
ديگر قطعه هاي ساخته شده با اين مضمون نيز عبارت است از: «صلابت جاودانه» با آهنگسازي و تنظيم جمال الدين منبري، با شعري از اسماعيل فرزانه و صداي ستار سهرابي ؛ «حماسهٔ 9 دي» با آهنگسازي و تنظيم مهرداد دلنوازي، شعر حسين اسرافيلي و صداي محمد عبدالحسيني؛ «خاك عاشقان» با آهنگسازي و تنظيم مهرداد دلنوازي، شعر بيژن ارژن و صداي رضا طيبي؛ «حماسهٔ 9 دي» با آهنگسازي و تنظيم بهروز صفاريان، شعر مريم رزاقي و با صداي امير تاجيك.
اين آهنگ ها در گونه هاي اركسترال،سنتي و پاپ توليده شده و در اختيار شبكه هاي صدا و سيما قرار گرفته است.
فراهنگ**3067**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ