۵ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۱۰
کد خبر: 81894861
T T
۰ نفر
ثبت نام 54 نامزد حضور در مجلس در حوزه انتخابيه خوي و چايپاره

اروميه – ايرنا – فرماندار خوي گفت: در حوزه انتخاباتي دو شهرستان خوي و چايپاره براي حضور در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي 54 نامزد ثبت نام كرده اند.

حسين سيواني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: انتخابات عرصه بسيار مهمي در همه كشورهاي دنيا به حساب مي آيد و در اين عرصه است كه مردم با حضور در پاي صندوق هاي رأي در سرنوشت كشور و خودشان مشاركت مي كنند .
وي اضافه كرد: هيات اجرايي انتخابات خوي صلاحيت نامزدها را بر اساس قانون و استعلام اخذ شده از مراجع چهار گانه بررسي خواهد كرد و در اين راستا از چارچوب قانون منحرف نمي شويم.
وي با اشاره به آمار بي سابقه ثبت نام شدگان از حوزه انتخابيه خوي و چايپاره اين آمار را نشانه حضور پرشور طبقات مختلف اجتماعي به خصوص جوانان و برگزاري انتخاباتي با شكوه در اين حوزه دانست.
فرماندار خوي افزود: از مجموع ثبت نام كنندگان در اين حوزه انتخابيه دو نفر از بانوان هستند و 60 در صد ثبت نام كنندگان در حوزه خوي و چايپاره را جوانان و افراد زير 50 سال تشكيل مي دهند.
سيواني گفت: جوان ترين ثبت نام كننده 30 ساله و مسن ترين آنها 70 ساله است.
وي اظهار كرد: 70 درصد ثبت نام كنندگان كارشناس ارشد و معادل آن، 20 درصد داراي مدرك دكترا و چهار نفر نيز داراي مدرك حوزوي هستند و دو نفر از ثبت كنندگان سابقه نمايندگي مردم خوي در مجلس شوراي اسلامي دارند.
از حوزه انتخاباتي شهرستان خوي و چايپاره يك نفر به مجلس شوراي اسلامي راه خواهد يافت .
7128/2093