۵ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰
کد خبر: 81894668
T T
۰ نفر

آغاز ثبت نام آزمون دكتری 95 از فردا

۵ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰
کد خبر: 81894668
آغاز ثبت نام آزمون دكتری 95 از فردا

تهران-ایرنا- مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز ثبت نام آزمون ورودی دوره دكتری (Ph.D) سال 95 از فردا ( 6 دی ماه) خبر داد.

حسین توكلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی ایرنا اظهار داشت: ثبت نام برای شركت در آزمون ورودی دوره دكتری Ph.D نیمه متمركز سال 95 از روز فردا (یكشنبه 6 دی ماه) از طریق شبكه اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور آغاز شده و در روز سه شنبه 15 دی ماه پایان می پذیرد.
وی گفت: تمامی متقاضیان ضرورت دارد در این مهلت تعیین شده پس از مطالعه دفترچه راهنما و فراهم كردن مدارك مورد نیاز به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام كنند.
توكلی افزود: آزمون ورودی دوره دكتری (ph.D) نیمه متمركز سال 95 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی در هفت گروه آموزشی و 77 كد امتحانی شامل 20 كد امتحانی در گروه علوم انسانی، 12 كد امتحانی در گروه علوم پایه، 19 كد امتحانی در گروه فنی و مهندسی، 13 كد امتحانی در گروه كشاورزی و منابع طبیعی، 6 كد امتحانی در گروه هنر، یك كد امتحانی در گروه دامپزشكی و 6 كد امتحانی در گروه زبان برگزار می‌شود.
وی در مورد هزینه ثبت نام توضیح داد: با توجه به اینكه هزینه ثبت نام آزمون مذكور اینترنتی بوده، داوطلبان لازم است به وسیله كارت های عضو شبكه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونیكی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت 500 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام اقدام كنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینكه مقرر شده كه در مراحل مختلف فرایند این آزمون خدماتی از قبیل ارسال پیام كوتاه به داوطلبان انجام شود، داوطلبانی كه تمایل به استفاده از این خدمات را دارند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت 5 هزار ریال به عنوان تعرفه استفاده از پیامك می‌توانند از این خدمات استفاده كنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور در مورد زمان توزیع كارت شركت در آزمون دكتری نیز توضیح داد: كارت شركت در آزمون از روز سه شنبه 11 اسفند روی سایت قرار می‌گیرد.
وی در مورد نحوه پاسخگویی به سوالات نیز اظهار كرد: داوطلبان باید به تمامی سوالات دروس شامل زبان خارجی عمومی، استعداد تحصیلی و آزمون دروس خاص هر رشته امتحانی پاسخ دهند؛ سطح سوالات آزمون دروس خاص هر یك از كد رشته‌های امتحانی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیلان هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه ریزی خواهد بود.
وی در مورد ضرایب دروس نیز تصریح كرد: ضرایب دروس هر یك از كد رشته‌های امتحانی عبارت از زبان خارجی با ضریب یك، استعداد تحصیلی با ضریب یك و مجموعه دروس خاص هر یك از رشته‌های امتحانی با ضریب چهار است.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور در مورد زمان برگزاری آزمون نیز اظهار كرد: این آزمون در روز جمعه 14 اسفندماه سال 94 در حوزه های امتحانی مربوط برگزار می شود.
فراهنگ**9187**1569
۰ نفر