۵ دی ۱۳۹۴، ۸:۴۳
کد خبر: 81894176
T T
۰ نفر
اجرای طرح رتبه بندی پمپ بنزین ها تا پایان امسال/تشكیل نخستین برند در اصفهان

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینكه دستورالعمل مربوط به طرح برندسازی جایگاه های عرضه سوخت در حال نهایی شدن است، گفت: نخستین برند جایگاه های عرضه سوخت تا پایان سال تشكیل و كار خود را در شهر اصفهان آغاز خواهد كرد.

سید ناصر سجادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با تشریح جزئیات اجرای طرح برندسازی جایگاه های عرضه سوخت افزود: بررسی های مربوط به طرح برندسازی پمپ بنزین ها انجام شده و اكنون دستورالعمل آن در مرحله نهایی شدن قرار دارد.
وی افزود: قرار است جلسه ای نیز در این هفته درباره چگونگی اجرای این طرح با وزیر نفت برگزار شود.
وی با بیان اینكه بخش مربوط به قیمت در این طرح نهایی نشده است، هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح خدمات در جایگاه های عرضه سوخت بیان كرد و گفت: در این طرح، شركت ها براساس خدماتی كه به مشتریان ارائه می دهند، هزینه دریافت خواهند كرد.
مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینكه اجرای این طرح سبب ایجاد رقابت در بین جایگاه ها می شود، اضافه كرد: جایگاه معمولی كه خدمات زیادی ارائه ندهد، هزینه پایینی دریافت می كند اما جایگاه هایی كه كیفیت خدمات خود را بالا ببرند و رضایت مشتریان را جلب كنند، هزینه بیشتری را دریافت خواهند كرد.

** تشكیل نخستین برند در اصفهان
سجادی درباره زمان اجرای این طرح، گفت: دستورالعمل این طرح در حال نهایی شدن است و پیش بینی می شود تا پیش از پایان امسال اجرایی شود.
مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: البته این طرح به صورت تدریجی اجرا می شود و قرار نیست همه برند ها یك شبه تشكیل شده و همه جایگاه ها یكباره به این طرح بپیوندند.
وی خاطرنشان كرد: اجرای كامل این طرح زمانبر است و تحویل درخواست تشكیل بِرند، بررسی و صدور مجوز به زمان نیاز خواهد داشت.
سجادی اضافه كرد: پس از نهایی شدن وابلاغ آیین نامه، متقاضیان می توانند درخواست خود را مطرح كنند و در صورت داشتن شرائط لازم، مجوز صادر می شود.
مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی از تشكیل نخستین برند جایگاه های عرضه سوخت در شهر اصفهان خبر داد و گفت: این برند تا پیش از پایان امسال در این شهر آغاز به كار می كند.
سجادی با بیان اینكه قرار است 40 پمپ بنزین تك سكو(كوچك) در زیرمجموعه یك برند در شهر اصفهان فعالیت كنند، افزود: این جایگاه ها در قطعه زمین های كوچك ساخته شده اند.
وی ادامه داد: در تهران نیز برای ساخت جایگاه های تك سكو فراخوان داده شد و برنامه هایی برای اجرای این طرح در دست اجراست.

**شركت های خارجی درخواستی برای تشكیل برند نداده اند
مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره استقبال شركت های خارجی و بین المللی از این طرح گفت: تاكنون هیچ درخواستی توسط این شركت ها به شركت ملی پخش ارائه نشده است.
سجادی ادامه داد: قیمت بنزین در ایران برای شركت های بین المللی جذابیتی ندارد و تاكنون مذاكره ای نیز انجام نداده اند.
به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه وزیر نفت در نشست اتاق بازرگانی تهران كه هفته گذشته برگزار شد، از برنامه وزارت نفت برای برند سازی جایگاه های عرضه سوخت خبر داده بود.
وی به ایجاد «سه كلاس» در بین برندهای جایگاه های عرضه سوخت اشاره كرد و گفت: در تقسیم بندی طبقه یك، قیمت سوخت به صورت عادی و یا هر قیمتی كه دولت تعیین می كند عرضه خواهد شد؛ اما دو طبقه دیگر برحسب خدمات بیشتری كه به مصرف كنندگان ارائه می دهند، اجازه می یابند قیمت بیشتری را از مصرف كنندگان دریافت كنند.
وزیر نفت با بیان اینكه طرح تقسیم بندی جایگاه های عرضه سوخت به «سه كلاس» به معنای «سه نرخی شدن» قیمت بنزین نیست، گفت: جایگاه هایی كه خدمات بیشتری ارائه می دهند متناسب با آن خدمات، اجازه دریافت پول بیشتری خواهند داشت.
وزیر نفت تاكید كرد: هدف از این طرح بحث قیمت نیست، بلكه آسایش و فراهم كردن وضع بهتر برای مصرف كنندگان است.
هم اكنون بنزین عادی به قیمت هر لیتر 1000 تومان و بنزین سوپر 1200 تومان عرضه می شود. از پنجم اردیبهشت ماه امسال، وزارت نفت سهمیه بندی بنزین را متوقف و نرخ بنزین را یكسان سازی كرد.
اقتصام(4)**2022** 2023
۰ نفر