۳ دی ۱۳۹۴، ۱:۴۱
کد خبر: 81892050
T T
۰ نفر
شورای امنیت قطعنامه حمایت از تشكیل دولت وحدت ملی  در لیبی را  تصویب كرد

نیویورك-ایرنا- شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه ای توافق هفته گذشته گروه های سیاسی لیبی مبنی بر تشكیل یك دولت وحدت ملی با حضور شورای ریاست جمهوری، مجلس نمایندگان و شورای ملی لیبی را مورد حمایت كامل قرار داد.

به گزارش ایرنا ، درپی مذاكرات طولانی میان گروه های سیاسی لیبی، طرفین سر انجام هفته گذشته در شهر صخیرات مغرب توافقنامه ای را مبنی بر تشكیل یك دولت اتحاد ملی دراین كشور با حضور همه اقشار و گروه های سیاسی به امضا رساندند.
پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل امروز چهارشنبه در نشستی كه به منظور بحث و بررسی پیرامون مسائل خاورمیانه برگزار شد با صدور قطعنامه ای حمایت كامل خود از این توافقنامه را اعلام كردند.
اعضای شورای امنیت در این بیانیه بر ضرورت اجرای مفاد این توافقنامه در مهلت 30 روزه تعیین شده تاكید كرده و از جامعه بین المللی خواسته اند تا در تلاشی هماهنگ دولت لیبی را در مقابله با گروه های تروریستی و بخصوص گروه داعش و انصار الشریعه یاری برسانند و از هرگونه كمك اقتصادی به این گروه ها پرهیز كنند.
بر اساس این توافقنامه كه در پی گفتگو های طولانی تحت نظارت و میانجی گری سازمان ملل و باحضور مستمر مارتی كولبر نماینده ویژه بان كی مون به امضا رسید ،طرفین ملزم خواهند بود ظرف 30 روز دولتی متشكل از شورای ریاست جمهوری، مجلس نمایندگان و شورای ملی تشكیل دهند.
شبك **اروپام-4-541 **1917

سرخط اخبار جهان