۲ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۲۱
کد خبر: 81891425
T T
۰ نفر

هوای تهران،كرج،اصفهان واراك ناسالم است

۲ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۲۱
کد خبر: 81891425
هوای تهران،كرج،اصفهان واراك ناسالم است

تهران-ایرنا-مركز كنترل و پایش محیط زیست كشور امروز چهارشنبه اعلام كرد: هوای تهران، كرج، اصفهان و اراك ناسالم و دو كلان شهر مشهد و شیراز در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش گروه علمی ایرنا ازمركز كنترل و پایش محیط زیست، براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده، وضعیت تحلیل گرد و غبار از ساعت هشت صبح اول تا هشت صبح دوم دی به دلیل پوشش ابر در حال عبور در شمال شرقی و حاشیه دریای خزر كشور امكان پذیر نبود.
از حدود ساعت 15 روز گذشته در منطقه خاور میانه گرد و غبار مشاهده شد، در ایران این پدیده در بیشتر مناطق به خصوص بخش های كوهستانی كشور قابل مشاهده است كه تا نیمه شب افزایش غلظت قابل توجهی داشت و تا صبح امروز با همان شرایط باقی ماند.
مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیك و هم دیدی پژوهشكده هواشناسی و علوم جوی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت كنونی باد در تهران آرام، میزان دید افقی حدود پنج هزار متر و رطوبت نسبی 33 درصد است.
وی اظهار كرد: هوای كنونی تهران غبارآلود با بیشینه دمای 8 و كمینه 1 درجه سانتی گراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.
آزادی گفت:هوای تهران برای 24 ساعت اول كمی ابری در پاره ای نقاط غبارآلود در اواخر وقت افزایش ابر، 24 ساعت دوم ابری و غبار محلی و بارش پراكنده و 24 ساعت سوم كمی ابری تا نیمه ابری درپاره ای نقاط غبارمحلی پیش بینی شده است، دمای كنونی تهران نیز 9 درجه سانتی گراد است.
علمی 9014**1440
۰ نفر