۲ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۳۶
کد خبر: 81891228
T T
۰ نفر
خراسان رضوی استان برتر در خدمت به زائران اربعین حسینی

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: وزارت كشور خراسان رضوی را به عنوان استان برتر در حوزه اقدامات مربوط به اربعین حسینی معرفی شد.

محمدحسن واحدی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی در مشهد افزود: امسال اقدامات خراسان رضوی در زمینه خدمت به زائران اربعین حسینی در كربلا چند برابر شد بطوری كه سال گذشته تعداد هفت موكب و امسال 35 موكب توسط خراسان رضوی در كربلا در كشور عراق برپا شد.
وی خدمات دهی 100 دستگاه اتوبوس از مشهد در مرز عراق برای جا به جایی زائران و انتقال آنان به كربلا و نیز هزار و 200 دستگاه اتوبوس از شهرهای خراسان رضوی به مرز عراق را از جمله اقدامات در ایام اربعین حسینی بیان كرد.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: فرهنگ میزبانی به خوبی در راهپیمایی اربعین حسینی مشهود بود.
وی گفت: همچنین در راستای استفاده از ظرفیتهای مردمی برنامه های مذهبی و خدمت رسانی به زائران مشهدالرضا(ع) در دهه پایان صفر امسال 'سامانه خادمان افتخاری رضوی' برای نخستین بار طراحی و رونمایی شد كه تاكنون شش هزار و 500 نفر در آن ثبت نام كرده اند.
واحدی افزود: اجتماع بزرگی كه مسلمانان مراسم اربعین حسینی برپا كردند یك نمود بی نظیر از اسلام عقلانی و واقعی بود كه در این مسیر به نمایش گذاشته شد.
27 میلیون زائران از سراسر دنیا امسال در همایش بزرگ اربعین حسینی در كربلا حضور داشتند. شهرداری مشهد بخشی از خدمت رسانی به زائران كربلا را در ایام اربعین حسینی امسال با بكارگیری 300 راننده، 150 دستگاه اتوبوس و 400 نیروی خدماتی بر عهده داشت.
7505/1858

سرخط اخبار استان‌ها