۱ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۲۳
کد خبر: 81890131
T T
۰ نفر
همايش بزرگداشت نودمين سال تاسيس موسسه رازي برګزار مي شود

كرج-ايرنا-همايش بزرگداشت نودمين سال تاسيس موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي با حضور شخصيت هاي برجسته كشور، 16 دي ماه جاري در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي موسسه تحقيقاتي واكسن و سرم سازي رازي‌‌، رييس موسسه سرم سازي رازي ګفت: دي ماه امسال، به مناسبت بزرگداشت نودمين سال تاسيس موسسه رازي به عنوان تنها و بزرگترين موسسه علمي، تحقيقاتي و توليدي جهان اسلام، همايشي با حضور بزرگان كشور در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود.
دكتر حميد كهرام افزود: اين همايش به پاس 90 سال حضور موثر و گسترده موسسه رازي در عرصه تحقيق و توليد انواع واكسن و فرآورده هاي بيولوژيك مورد نياز كشور برگزار مي شود و از بزرگان كشور دعوت شده تا در اين همايش به جمع بندي مناسبي درباره آينده صنعت واكسن به عنوان محصولي استراتژيك دست يابيم.
وي تاكيد كرد: ارائه راهكار و بررسي وضعيت توليد واكسن هاي انساني، دام و طيور به منظور تقويت و حمايت هر چه بيشتر از توليد ملي واكسن به ويژه در راستاي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي از اهداف برگزاري اين همايش است.
رئيس موسسه رازي پاسداشت ارزش هاي تمام دانشمندان، محققان و كاركنان خدوم اين موسسه از بدو تاسيس تا كنون و آشنايي هر چه بيشتر جامعه علمي و ملت ايران با خدمات موسسه را از ديگر اهداف اين همايش عنوان كرد.
موسسه رازي با بيش از 90 سال فعاليت در زمينه توليد واكسن و فرآورده هاي بيولوژيك بيش از 80 محصول مهم و مورد نياز كشور را توليد مي كند و به عنوان قطب تحقيق و توليد واكسن هاي مورد مصرف دامپزشكي و پزشكي، يكي از قديمي‌ترين و معتبرترين مراكز علمي و تحقيقاتي كشور شناخته مي‌شود.
اين موسسه به دليل حجم توليد، تنوع محصول و وظايف محوله، در نوع خود در كشور و خاورميانه بي نظير و در جهان كم نظير است. اين مجموعه مفتخر است وظيفه تحقيق و توليد را همگام با هم به پيش مي برد.
موسسه رازي داراي شش شعبه در شهرهاي اهواز، اراك، كرمان، مشهد، شيراز و مرند بوده و شعبه مركزي آن در كرج مستقر است.ك/1
6156/ 6155

سرخط اخبار استان‌ها