۱ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۳۴
کد خبر: 81889772
T T
۰ نفر
قائم مقام وزیر نیرو: این وزارتخانه عشق سدسازی ندارد

تهران-ایرنا – در حالی كه بر اساس اعلام مقام های شركت مدیریت منابع آب ایران هم اكنون 113 سد در كشور در حال ساخت است، قائم مقام وزیر نیرو می گوید این وزارتخانه عشق سد سازی ندارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ستار محمودی روز سه شنبه در همایشی كه در پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار شد، افزود: امروزه همكاری خوبی بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی در رابطه با توسعه فنی ضمن ملاحظات حفظ میراث فرهنگی و تاریخی بوجود آمده و امیدواریم این همكاری ها در آینده مستمر باشد.
وی همایش پژوهش های باستانشانی حوزه آبگیر سد سیمره را فرصتی برای ارزیابی ضعف و قوت همكاری های فی مابین دانست و اضافه كرد: وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی باید با توجه به ظرفیت ها و محدودیت های موجود عمل كنند، برای توسعه نمی توان مسائل میراث فرهنگی را نادیده گرفت و متقابلا به خاطر حفظ میراث فرهنگی نمی توان از توسعه و پیشرفت جلوگیری كرد.
وی ادامه داد: شرایط امروز كشور به گونه ای است كه در پیچیده ترین مسائل فنی آب و برق خودكفا شده ایم و این برای كشوری كه پیش از انقلاب توان ساختن كوچكترین تجهیزات فنی را نداشت، یك خودكفایی و استقلال انقلابی است.
محمودی بیان كرد: برای سدسازی و تامین آب ناگزیر هستیم چون جغرافیای كشور ما به گونه ای است كه به خاطر وجود بارش های عمدتا فصلی برای ذخیره نیرو این كار را باید انجام دهیم وگرنه وزارت نیرو عشق سدسازی ندارد و این امر تنها ماهیت اجرایی دارد.
محمودی یادآور شد: از آنجا كه تامین بودجه كاوش های میراث فرهنگی و افزایش كارشناسان در محوطه های نزدیك سد ناكافی و ناكارآمد است، ما حاضریم برای پیشبرد این امر و نشان دادن حسن نیت بودجه كاوش های هر محوطه را از منابع ساخت سد نزدیك به آن به طور كامل تامین كنیم.
فراهنگ ** 3079 ** 9314 1568
۰ نفر