۱ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81889127
T T
۰ نفر

فردوسی پور، ظریف و مصاحبه ای كه پخش نشد!

۱ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱
کد خبر: 81889127
فردوسی پور، ظریف و مصاحبه ای كه پخش نشد!

تهران- ایرنا- در حالیكه از قبل در رسانه ها در مورد مصاحبه عادل فردوسی پور با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اطلاع رسانی شده بود، این مصاحبه پخش نشد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا در حالیكه از روز پنج شنبه گذشته وب سایت برنامه نود خبر و تصویر مصاحبه فردوسی پور با ظریف با موضوع دیپلماسی ورزش را منتشر كرد و گفته می شد این مصاحبه دوشنبه شب به مناسبت شب یلدا در برنامه 90 پخش می شود، این مصاحبه پخش نشد.
انتشار خبر مصاحبه فردوسی پور به عنوان یكی از چهره های محبوب رسانه ای كشور با ظریف كه شاید خبرسازترین وزیر كابینه باشد، علاقه مندی ها را برای دیدن این مصاحبه افزایش داد.
در چنین شرایطی، پخش نشدن مصاحبه یادشده به حواشی آن و چالش های پیش روی مصاحبه ای كه به ظاهر مفرح و به دور از اغراض سیاسی می رسید افزود. قرار بود این مصاحبه با توجه به همزمانی پخش برنامه هفتگی نود با شب یلدا در این برنامه پخش شود.
با وجود این، فردوسی پور در ابتدای این برنامه كه ساعت 23:30 از شبكه سه سیما آغاز شد گفت: « امشب قرار بود مصاحبه ما با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پخش شود كه مسئولان سازمان صلاح ندیدند امشب این مصاحبه پخش بشه و یك عذرخواهی به شما بدهكاریم. از آقای ظریف تشكر و همچنین عذرخواهی می كنیم و انشاالله در اولین فرصت بستری فراهم بشه تا این گفتگو پخش بشه. مسئولان شبكه صلاح ندیدند مصاحبه ورزشی ما با وزیر خارجه پخش شود.»
جست و جوهای خبرنگار ایرنا برای خواستن پاسخی از مسئولان شبكه سه از جمله روابط عمومی، گروه ورزش و دیگر مسئولان این شبكه در مورد پخش نشدن این مصاحبه در برنامه دیشب نود به جایی نرسید.
این در حالی است كه روزنامه وطن امروز در شماره روز شنبه 28 آذر خود در قالب نامه ای به محمد سرافراز رییس سازمان صداوسیما خواستار پخش نشدن مصاحبه فردوسی پور با ظریف شده بود. نویسنده این نامه مصاحبه یادشده را با هدف تحقق اهداف انتخاباتی دانسته و به این دلیل خواسته بود صداوسیما آن را پخش نكند.
برنامه نود دیشب با بخش های متنوعی از جمله گفت وگو با مربیان تیم های مختلف، نظرسنجی در مورد بهترین سرمربی لیگ و ...به مدت بیش از سه ساعت پخش شد.
فراهنگ**9157 ** 1568
۰ نفر