ربیعی: كارت های خرید به طور آزمایشی در دو استان توزیع می شود/دولت به دنبال بهبود وضعیت صندوق بازنشستگی

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، از توزیع كارت های خرید در چند روز آینده به طور آزمایشی در دو استان خبر داد و گفت: پس از اجرای آزمایشی و بررسی روند كار، در تمام كشور توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی ربیعی یكشنبه شب در مراسم «به پاس یك عمر سایه ساری» با حضور جمع زیادی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی كشور، درباره كارت های خرید برای بازنشستگان كشور افزود: كارت ها به میزان یك سوم حقوق ضرب در 12 شارژ می شوند كه براساس آن، بازنشستگان كشوری می توانند كالاهای ضروری مورد نیاز خود را خریداری كنند.
براساس اعلام وزارت تعاون، با دو میلیون و 700 هزار بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی و یك میلیون و 300 هزار بازنشسته صندوق كشوری، در مجموعه چهار میلیون نفر شامل این طرح می شود.
وزیر تعاون همچنین در ادامه صندوق بازنشستگی كشوری را صندوق فرهیختگی ایرانیان بیان كرد و گفت: این صندوق ارزش های نسلی را در خود جای داده است.
ربیعی افزود: آنچه كه كشور را به جلو می برد دانش اندوخته ای است كه در میان بازنشستگان ذخیره شده است.
به گفته وزیر تعاون، اگر جامعه ای از دانش ضمنی كه در نسل های پیشین خود ذخیره شده است، بهره نگیرد نمی تواند به رستگاری برسد.
وی با بیان اینكه جامعه ایران نیاز به «خیر جمعی» دارد، افزود: خوشبختانه بازنشستگان فرهیخته زیادی در سنن های بازنشستگی، توان خود را در خیر جمعی به كار می گیرند.
وزیر تعاون تاكید كرد: صندوق بازنشستگی براساس رسالت اجتماعی خود حركت می كند و باید نقطه اتصال جامعه با دولت برای ارتقا منزلت اجتماعی باشد.
وی اظهار داشت: در سال های اخیر تورم فاصله زیادی با دستمزد ایجاد كرده و به همین دلیل معیشت بازنشستگان را با دشواری مواجه كرده است.
ربیعی افزود: رئیس دولت یازدهم تاكید كرده اند در طول اجرای برنامه ششم باید عقب افتادگی دستمزدها جبران شود؛ دولت تدبیر و امید درصدد است كه وضعیت صندوق بازنشستگی را بهتر كند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی كشور نیز در این آیین گفت: خوشبختانه با روی كارآمدن دولت تدبیر و امید جلوی بسیاری از اشتباهاتی كه كشور را به سوی مسائلی همچون تحریم كشیده بود متوقف شد.
محمود اسلامیان ابراز امیدواری كرد با تلاش و همیاری بتوان مشكلاتی كه بر اقتصاد كشور تحمیل شده است را حل كرد.
وی تاكید كرد: توانمندی بازنشستگان با ذخیره دانشی كه در خود دارند می تواند راهنمای حل بسیاری از مسائل شود.
در پایان مراسم از تعدادی از فرهیختگان بازنشسته تقدیر شد.
اقتصام(3)9123** 2023

سرخط اخبار اقتصاد