۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81880840
T T
۰ نفر
اعزام 46 كاروان دانش آموزي راهيان نور از گيلان به جنوب كشور

رشت - ايرنا -رييس اداره فرهنگي هنري و اردويي آموزش و پرورش گيلان از اعزام 46كاروان دانش آموزي راهيان نور از اين استان به مناطق عملياتي دفاع مقدس جنوب كشور خبر داد.

فيروز قاسمي نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: اين تعداد از كاروان هاي دانش آموزي پسر از بعد اربعين حسيني تا امروز چهارشنبه به مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام شده اند.
وي اظهار داشت: در مجموع دو هزار و 24 نفر از شهرهاي رشت، تالش، صومعه سرا، تولمات، فومن، ماسال، رودسر، رحيم آباد، كلاچاي و چابكسر در قالب اين تعداد از كاروان هاي راهيان نور به مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام شده اند.
وي مدت حضور دانش آموزان براي بازديد از مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس را پنج روز عنوان و خاطر نشان كرد: اين دانش آموزان از مناطق هويزه، اروند كنار، شلمچه و يادمان هاي ديگر بازديد كردند.
رييس اداره فرهنگي هنري و اردويي آموزش و پرورش گيلان بيان كرد: پيش از اين نيز چهار هزار و 783 دانش آموز از اين استان براي بازديد از مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس از 11 مهر تا 17 آبان به غرب كشور اعزام شده بودند.
وي آشنا كردن نسل نوجوان و جوان با فلسفه جهاد در راه خدا، القاي حس خودباوري و اعتماد به نفس، مسئوليت پذيري با تاكيد بر الگوهاي دانش آموزي سال هاي دفاع مقدس، زنده نگه داشتن نام و ياد شهدا، ايثارگران و تحكيم پيوند ارزشي و فرهنگي با نسل جوان، بيان آداب فرهنگ و ارزش هاي دفاع مقدس و انتقال آن به نسل نوجوان و جوان را از جمله اهداف اعزام راهيان نور دانش آموزي عنوان كرد.
بر اساس آخرين آمار، امسال اسامي بيش از 365 هزار دانش آموز در سامانه سناد (ثبت نام الكترونيكي دانش آموزان) آموزش و پرورش استان گيلان به ثبت رسيده است. ك/3
7286/ 6158