۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰
کد خبر: 81876823
T T
۰ نفر
سازمان هاي مردم نهاد نقش مهمي در پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر دارند

سنندج- ايرنا- فرماندار قروه با تاكيد بر اينكه سازمان هاي مردم نهاد نقش مهمي در پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر دارند افزود: هرچقدر سمن ها و اعضاي آن در جامعه فعال و زياد باشد باز كم است كه اين امر بيانگر تاثيرگذاري سمن ها است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، شعبان سپهر روز دوشنبه در نشست هماهنگي مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از اعتياد شهرستان قروه، با اشاره به اينكه سازمان هاي دولتي نقش مهمي در راه اندازي سمن ها دارند، افزود: سمن ها نبايد بعد از راه اندازي ديگر به دولت ها متكي باشند.
وي اظهار كرد: با مشورت و همفكري مي توان براي نقاط پرخطر به عنوان پايلوتي به منظور مقابله با مواد مخدر براي شهرستان و استان برنامه ريزي كرد.
وي ادامه داد: شهرستان قروه ورودي استان كردستان و همجوار با استان هاي كرمانشاه و همدان است و اولين شهرستاني است كه در معرض آسيب اعتياد قرار دارد.
به گفته وي بايد در راستاي مقابله با اعتياد با توليد و عرضه مواد مخدر مقابله كرد و به امور پيشگيري، كارهاي فرهنگي و درمان و برنامه ريزي بيشتر اهميت داد.
وي با بيان اينكه فرهنگ و اجتماع زير بنا است افزود: همه مسائل بر مبناي فرهنگ استوار است و براي ريشه‌كني و مبارزه با اعتياد با توجه به اهميت آن نيازمند ايجاد يك عزم جهاني و ملي است.
فرماندار قروه گفت: اين مهم عزم عمومي و همت همگاني را مي‌طلبد و بايد مجموعه دستگاه‌ها بر اساس توانمندي خود در زمينه مقابله و ريشه‌كن كردن اعتياد و رفع مشكلات و ناهنجاري‌هاي اجتماعي تلاشي مضاعف انجام داد.
سپهر در بخش ديگري از صحبت هاي خود به اهميت ماه ربيع الاول اشاره كرد و افزود: ماهي كه آثار رحمت خداوند هويدا است و ذخاير بركات خداوند و نورهاي زيبايي او بر زمين فرود آمده است.
وي در پايان افزود: دشمنان به دنبال اين هستند با تخريب اذهان مردم پرچمي از نماد تباهي، سياهي، جنايت و خونريزي در مورد دين الهي و رحمت پيامبر الهي به دنيا ارائه بدهند در صورتي كه خداوند بزرگ مظهر رحمانيت است.
رييس بهزيستي شهرستان قروه در اين نشست گفت: استفاده از ظرفيت سمن ها و گروه هاي اجتماعي در پيشگيري از اعتياد در شهرستان قروه ضروري است.
حسين رسولي افزود: اعتياد يكي از آسيب هاي ضد بشري است كه مي تواند در تمام فعاليت هاي فرهنگي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي تأثيرگذار باشد.
به گفته وي در بحث مبارزه با مواد مخدر بايد از ظرفيت خيرين و سازمان هاي مردم نهاد به دليل كمبود اعتبارات دولتي استفاده كرد.
بخشدار دلبران در اين نشست گفت: در بخش دلبران براي 32 نفر از عاملان و توزيع كنندگان مواد مخدر حكم دستگيري و زندان اجراء شده است.
رضا حسني پدرام از راه اندازي انجمن معتادان گمنام (NA) در دلبران و مالوجه خبر داد و افزود: اين انجمن در مالوجه 92 عضو و در دلبران 60 عضو دارد و در روستاي قزلجه كند درخواست راه اندازي اين مركز ارائه شده است.
به گفته وي كمبود مراكز فرهنگي و ورزشي در بخش دلبران عامل مهمي در گرايش جوانان به مواد مخدر است و خوشبختانه اعتياد در بخش دلبران روبه كاهش است.
قروه در 90 كيلومتري شرق سنندج واقع شده است.
7345/6108

سرخط اخبار استان‌ها