۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۵:۳۳
کد خبر: 81874430
T T
۰ نفر

معاون اول رییس جمهوری عازم تركمنستان شد

۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۵:۳۳
کد خبر: 81874430
معاون اول رییس جمهوری عازم تركمنستان شد

تهران - ایرنا - اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در راس هیاتی بلند پایه برای شركت در كنفرانس بین المللی 'سیاست بی طرفی: همكاری بین المللی جهت صلح ، امنیت و توسعه ' دقایقی پیش (بامداد شنبه ) عازم عشق آباد پایتخت تركمنستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این كنفرانس همزمان با سالگرد استقلال تركمنستان مصادف با 12 دسامبر 1991 كه سالروز بی طرفی این كشور خوانده می شود، در عشق آباد برگزار می شود.
قرار است 70 هیات از مقامات كشور های مختلف، سازمان های بین المللی و دبیر كل سازمان ملل در این كنفرانس حضور یابند.
مرتضی سرمدی معاون آسیا اقیانوسیه وزارت خارجه و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از جمله اعضای هیات ایرانی هستند كه جهانگیری را در این سفر همراهی می كنند.
تركمنستان كشوری در آسیای میانه است. از جنوب با افغانستان و ایران، از شمال با ازبكستان و قزاقستان و از باختر با دریای خزر و از طریق این دریا با كشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه نیز همسایه‌است.
بیشتر مردم این كشور از قوم تركمن هستند و به زبان تركمنی صحبت می‌كنند؛۸۰ درصد مساحت تركمنستان را صحرای قره‌قوم تشكیل می‌دهد. در این بیابان در هر جا كه آب وجود داشته است، روستاها و شهرهای بزرگ و پر جمعیتی به وجود آمده است و ناحیه رشته كوه كپه داغ در جنوب كشور و نزدیكی مرز ایران آب و هوای مناسبی دارد و عشق آباد, مرو از شهرهای مهم این ناحیه هستند.
تركمنستان دارای منابع بزرگ گاز است كه آن را به كشورهای مختلف صادر می‌كند.
شبك **1917
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست