۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۴
کد خبر: 81871311
T T
۰ نفر
ارتباط مستمر علمی فنلاند با دانشگاه جامع علمی كاربردی ایران

تهران-ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار برقراری ارتباط مستمر بین بخش آموزش علمی كاربردی كشور فنلاند با دانشگاه جامع علمی كاربردی ایران شد.

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، در دیدار محمد فرهادی با نویواكا وزیر تجارت خارجی فنلاند، راه های گسترش همكاری های علمی و فناوری دو كشور مورد بررسی قرار گرفت.
در این دیدار فرهادی با اشاره به روابط مناسب ایران و فنلاند در زمینه های مختلف، به ویژه در بخش همكاری های علمی و پژوهشی افزود: هم اكنون 400 دانشجوی ایرانی در دانشگاه های فنلاند تحصیل می كنند و امیدواریم در آینده دانشجویان فنلاندی نیز برای تحصیل در دانشگاه های ایران اقدام كنند.
وزیر علوم در ادامه با اشاره به توسعه مناسب بخش صنعت در فنلاند گفت: فنلاند كشوری توسعه یافته است و در زمینه هایی همچون صنایع چوب، كشاورزی، I T و هوافضا می توان همكاری های مشترك علمی، پژوهشی با دانشگاه های این كشور داشت.
فرهادی افزود: در ایران دانشگاه های طراز اول و مناسبی در بالاترین سطح علمی فعالیت می كنند و در بخش هایی از قبیل هنری و معماری می توان بین دانشگاه های دو كشور دوره های آموزشی مشترك راه اندازی كرد.
وزیر علوم كشورمان در بخش دیگری، با اشاره به فعالیت 36 پارك علم و فناوری در ایران گفت: در این پارك ها مراكز رشد و شركت های دانش بنیان متعددی مستقر هستند كه می توان ارتباط این مراكز را با مراكز پژوهشی فنلاند برقرار كرده و دوره های آموزشی كاربردی مشترك برگزار كرد.
وی اظهار امیدواری كرد: باید در زمینه انرژی های پاك و حفاظت از محیط زیست همكاری های مناسبی با بخش آموزش عالی فنلاند صورت گیرد و ارتباط مستمری بین بخش علمی كاربردی فنلاند با دانشگاه جامع علمی كاربردی ایران برای استفاده از تجربیات آنان برقرار شود.
همچنین نویواكا وزیر تجارت خارجی فنلاند با تشكر از وزیر علوم كشورمان ، با بیان اینكه یك هیات 100 نفره را در سفر به ایران همراهی می كند، گفت: من نماینده 70 شركت از بخش صنعتی فنلاند هستم كه بخش پیشرفته ای است و همگی دوستدار محیط زیست ، بهداشت ، جنگل داری و آموزش هستیم.
وی در ادامه با بیان اینكه در فنلاند هماهنگی مناسبی بین دانشگاه ها و شركت های صنعتی و تجاری وجود دارد، گفت: مایل هستیم روابط خود را با بخش علم و فناوری ایران گسترش دهیم.
نویواكا افزود: فنلاند همواره سعی كرده در بخش آموزش سرمایه گذاری مناسبی انجام دهد زیرا معتقدیم این سرمایه گذاری، پایه های اصلی اقتصاد كشور را تشكیل می دهد.
وزیر تجارت خارجی فنلاند در ادامه گفت: مدیریت صحیحی در بخش آكادمیك فنلاند برقرار است و همیشه سعی بر این است كه تمام تجارب علمی و پژوهشی را در اختیار بخش های صنعتی دولتی و خصوصی قرار دهیم تا همگان از این تجارب بهره مند شوند.
وی افزود: 400 دانشجوی ایرانی كه در فنلاند تحصیل می كنند در بهترین دانشگاه های فنلاند مستقر هستند و از آنجا كه آموزش عالی در فنلاند سطح گسترده ای را در نظر می گیرد، دیدگاهی بین المللی بر آن حاكم است و هدف این است كه علاوه بر دانشجویان داخلی، دانشجویان سایر كشورها نیز از تحصیل در دانشگاه های فنلاند بهره مند شوند.
در این دیدار وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رییس مركز همكاری های علمی بین المللی این وزارت، آماری از وضعیت علم، پژوهش و فناوری در ایران ارائه كردند و درخصوص امكانات آموزش عالی كشور و نحوه همكاری های مشترك علمی و فناوری بین ایران و فنلاند سخن گفتند.
فراهنگ**9187**1027
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ