۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۶:۴۵
کد خبر: 81864946
T T
۰ نفر
روزنامه رسالت به نقل ازرهبر معظم انقلاب:رويش معنوي نامحسوسي درغرب درحال شكل‌گيري است

تهران – ايرنا- روزنامه رسالت در9هزارو دويست و پنجاه و يكمين شماره خود سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي را در ديدار نخست‌وزير مجارستان با تيتر رويش معنوي نامحسوسي در غرب در حال شكل‌گيري است، به عنوان خبر نخست خود انتخاب كرده است.

به گزارش ايرنا، در بخشي از اين خبر آمده است:
رهبر معظم انقلاب تأكيد كردند: اكنون يك رويش معنوي آرام و نامحسوس هم در اروپا و هم در آمريكا با محوريت جوانان در حال شكل‌گيري است.
به گزارش گروه سياسي خبرگزاري تسنيم حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز سه‌شنبه در ديدار آقاي «ويكتور اوربان» نخست وزير مجارستان، با اشاره به زمينه‌هاي متعدد ارتباط و همكاري بين دو كشور، منطق جمهوري اسلامي را همكاري با ملت‌ها خواندند و خاطرنشان كردند: سياست اعلامي دولت مجارستان در «نگاه به آسيا» سياستي درست است و مي‌تواند منشأ افزايش همكاري‌ها باشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار سطح پايين روابط اقتصادي و غيراقتصادي ايران و مجارستان را نامناسب ارزيابي كردند و افزودند: ملت ايران از مجارستان هيچ خاطره ناخوشايندي ندارد و با توجه به هيئت همراه شما كه از تراز خوبي برخوردار است، اميدواريم با وجود اراده، اين سفر مقدمه‌اي براي افزايش همكاري‌ها شود.رهبر انقلاب منطق جمهوري اسلامي را همكاري با همه انسان‌ها و ملت‌ها خواندند و گفتند: البته استثناهايي با دلايل مشخص وجود دارد اما به‌جز آن موارد خاص، ما عواطف و سياست‌هاي شرافتمندانه را با عواطف صادقانه پاسخ مي‌دهيم.ايشان با تأييد اظهارات نخست وزير مجارستان در خصوص ضرورت درك متقابل ملت‌ها و دولت‌ها به‌عنوان پايه همكاري‌ها، افزودند: بايد شاكله و ساختاري اصولي براي همكاري‌ها و تبادلات اقتصادي، علمي، فرهنگي و آموزشي ايجاد شود.حضرت آيت‌الله خامنه‌اي منشأ بسياري از دشمني‌ها و كينه‌جويي‌ها را نبود شناخت صحيح و متقابل برشمردند و گفتند: امروز در فضاي تبليغاتي حاكم بر دنيا واقعيت‌ها را دگرگون نشان داده و اين فضاهاي غبارآلود به‌ضرر انسانيت و بشريت تمام مي‌شود. رهبر انقلاب با اشاره به برقراري گفتگوهاي خوب و مهربانانه بين دنياي اسلام و مسيحيت از سوي جمهوري اسلامي ايران، خاطرنشان كردند: استفاده از اين فرصت‌ها براي «افزايش نقاط مشترك و روشن كردن حقايق»، گامي در ايجاد شناخت صحيح و از جمله دستورات اسلام است.

اين روزنامه بزرگترين اجتماع مذهبي جهان اسلام در روز اربعين را با تيتر ايران ركورد دار زائران حسيني در كربلا به عنوان موضوع عكس نخست خود انتخاب كرده است.
در بخشي از خبر مربوط به اين عكس آمده است:
مراسم عزاداري اربعين امام حسين (ع) بزرگترين گردهمايي مذهبي جهان است كه امسال با حضور ميليوني زائران در چارچوب برنامه امنيتي دقيق، برگزار شد.
به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري تسنيم به نقل از رسانه هاي عراقي، مراسم عزاداري اربعين امام حسين (ع) بزرگترين گردهمايي مذهبي جهان است كه امسال با حضور 22 ميليون زائر در چارچوب برنامه امنيتي دقيق، برگزار شد.
از اين تعداد 16 ميليون و 500 هزار زائر از عراق و 5 ميليون و 500 هزار نفر نيز از خارج عراق عازم كربلا شدند. اين در حالي است كه وزير حمل و نقل عراق تعداد زائران شركت كننده در مراسم اربعين حسيني را 26 ميليون نفر اعلام نمود.
جنسيت زائران
40 درصد زائران را مردان و 60 درصد بقيه را زنان تشكيل مي دادند.
برنامه امنيتي
به منظور تامين امنيت زائران امام حسين (ع) در مراسم اربعين امسال 300 هزار نيروي امنيتي و نيروهاي دفاع مردمي و داوطلب حضور داشتند، به اين ترتيب كه از اين تعداد 284 هزار نيروي امنيتي و 10 هزار نيروي دفاع مردمي و پنج هزار نفر نيز نيروي داوطلب مرد و دو هزار نفر نيز نيروي داوطلب زن بودند.
حمل و نقل
60 هزار خودرو به منظور ارائه خدمات به زائران اربعين در نظر گرفته شد كه 48 هزار و 500 دستگاه خودرو متعلق به وزارت حمل و نفل و ده هزار خودرو وابسته به ساير وزارتخانه هاي عراق بودند و علاوه بر اين يك هزار و 500 دستگاه اتوبوس ايراني نيز براي زائران در نظر گرفته شد.

گزارشي نه سياه نه سفيد، يار ديرين اصحاب رسالت به آسمان ‌پر‌كشيد، علي‌ لاريجاني: اصلاح‌طلبان نبايد من و ناطق را مصادره كنند، شوراي رقابت: تخصيص ارز دو ميليارد دلاري براي واردات انحصاري نبود و پوتين: مجازات تركيه به تحريم هاي اقتصادي محدود نمي شود ديگر عناوين خبري روزنامه رسالت در شماره امروز شنبه به شمار مي روند.
شبس**1708**1565
۰ نفر